Är det någon som känner till hur många tecken som ASP klarar av att skicka via UPDATE till en MS Access databas? Du får byta fältdefinition på fältet i din tabell. Om du exempelvis har ett memofält kan du skicka in upp till 2Gb, men det tar ju förstås ganska lång tid att sända det över nätet... Hej igen! Kan du visa hur koden ser ut när du skickar in detta? Så här ser koden ut:Max antal tecken i UPDATE via ASP till MS Access97
Jag får meddelanded Syntax Error vid 15609 tecken (15608 tecken fungerar).
Finns det någon möjlighet att utnyttja alla 64000 tecknen i Access via ASP?
/Stefan Sv: Max antal tecken i UPDATE via ASP till MS Acce
Hälsningar
/PelleSv: Max antal tecken i UPDATE via ASP till MS Acce
Ser att jag var lite otydlig i min beskrivning. Det är ett Memo (PM) fält som jag försöker uppdatera, men får ändå Syntax Error vid mer än 15608 tecken. Jag har dessutom plockat bort alla konstiga tecken som skulle kunna avbryta exekveringen.
Funktionen körs över ett intranät så hastigheten är det inga problem med. Är det någon övrig inställning av databasen som behöver definieras förutom att det gäller ett Memo-fält?
/StefanSv: Max antal tecken i UPDATE via ASP till MS Acce
Du kan även ta en titt på GetChunk och AppendChunk när du köra denna insert - se tips & tricks, jag lade upp de tipsen rätt nyligen.
/PelleSv: Max antal tecken i UPDATE via ASP till MS Acce
SQLStmt = "UPDATE tblProject SET " & Page & " = '" & WorkInput & "' "
SQLStmt = SQLStmt & "WHERE ProjectID = " & Session("ProjectID")
Connection.Execute(SQLStmt)
"Page" är databasfältet som skall uppdateras (flera olika databasposter kan uppdateras)
"WorkInput" är textmassan från formuläret
15608 tecken kan variera något jag märkt. Men det ligger i krokarna däromkring.
Läste på 4guysfromrolla att om man har stora textmassor så skall dessa placeras sist i uppdateringssträngen. I mitt fall finns det ju dock bara en post.
/Stefan