Hej alla ASP-Proffs. Prova: Skicka med lite av din kod som du har när du skall skriva ut beskrivningen kommer från sidan där produkterna listas korrekt ÄR det inte enklare att istället slå upp informationen på sidan och bara skicka id numret. Desutom sliper du hämta information på första sidan för informatione som inte används. Tack så jättemycket för hjälpen. Ni får ursäkta om koden inte är optimal. Jag lär mig hela tiden och är tacksam för alla tips.Texten visas inte från databasen.
Skrev en liknande fråga på databas-forumet men har insett att mitt problem måste ha med koden att göra inte accessdatabasen.
Jag har följande problem.
Jag har en accessdatabas där jag har produkter. De har en tabell för produktnamn och en för produktbeskrivning.
När jag listar alla produkterna på min websida så får jag fram alla produktnamnen och allt är frid och fröjd men när jag sedan klickar på produkten och produktbeskrivningen skall visas så gör den inte det om jag har & " eller ´ (kan säkert vara fler tecken som inte fungerar) tecken med i produktbeskrivningen eller produktnamnet. Så fort jag tar bort ovanstående tecken så fungerar det klockrent.
Vad är fel. Hur kan jag rätta till detta ??
Vänliga hälsningar // TommySv: Texten visas inte från databasen.
<code>
Response.Write Server.HTMLEncode(recSet("ProduktBeskrivningen"))
</code>Sv: Texten visas inte från databasen.
Sv: Texten visas inte från databasen.
<a href="#" onClick="window.open('artinfo.asp?nr=<% =RS(3) %>&nr2=<% =RS(6) %>&nr3=<% =RS(7) %>&nr4=<% =RS(8) %>&nr6=<% =RS(9) %>&nr5=<% =RS(4) %>&nr1=<% =RS(0) %>&nr7=<% =RS(1) %>&nr0=<% =RS(2) %>&bild=<% =RS(5) %>','main');">
Kommer från sidan som blir fel:
<%
'Här tar vi i mot det unika numret du skicka med i från info knapen eller via produktnamnet .
'sen kör du din sql fråga och tar ut den extra infon du vill visa,
' sen är det bara att fixa en snyg layout och så in med texten i från databasen
bild = request.QueryString("bild")
nr7 = request.QueryString("nr7")
nr6 = request.QueryString("nr6")
nr5 = request.QueryString("nr5")
nr4 = request.QueryString("nr4")
nr3 = request.QueryString("nr3")
nr2 = request.QueryString("nr2")
nr1 = request.QueryString("nr1")
nr0 = request.QueryString("nr0")
nr = request.QueryString("nr")
%>Sv: Texten visas inte från databasen.
Om du vill var mindre smart och fortsätta i fel riktning kan du skriva:
<a href="#" onClick="window.open('artinfo.asp?nr=<% =Server.URLEncode(RS(3)) %>&nr2=<% =Server.URLEncode(RS(6)) %>&nr3=<% =Server.URLEncode(RS(7)) %>&nr4=<% =Server.URLEncode(RS(8)) %>&nr6=<% =Server.URLEncode(RS(9)) %>&nr5=<% =Server.URLEncode(RS(4)) %>&nr1=<% =Server.URLEncode(RS(0)) %>&nr7=<% =Server.URLEncode(RS(1)) %>&nr0=<% =Server.URLEncode(RS(2)) %>&bild=<% =Server.URLEncode(RS(5)) %>','main');"> Sv: Texten visas inte från databasen.
Återigen tackar jag. Detta har löst så jäkla mycket merjobb att det inte är sant.
Vänliga Hälsningar // Tommy