Finns det något sätt att tabort eller ändra session variabler när användaren går till en url utanför min site? Nope det finns ingen bra lösning på ditt problem. Om du har Som jag skrev innan så kommer man då loggas ur när man lämnar sidan även inom siten och det är kanske inte det man riktigt vill. Man kan lägga onUnload i en egen frame.. då loggs man inte ut så länge man surfar runt i den framen! oops KING! det där med unLoad måste funka på min frameset sida. tackar för förslagen! verkar inte som om body taggen körs på en frameset sida. så det funkade inte med onUnload.Fånga användaren innan de lämnar domänen
Det skall användas för att användaren skall loggas ut direkt han går ifrån sidan inte när session timeouten slår till.Sv: Session
Det du skulle kunna göra är att vid varje gång som en sida försvinner så loggas personen ur, och varje gång en sida körs loggas personen in.
Inte speciellt snällt mot servern, men om du måste logga ut någon direkt så måste du..
- MSv: Session
<body onunLoad="window.open('http://servernamn.com/blablabla/loggaut.asp?close=true')">
på varje sida så fungerar det...
loggaut.asp:
if (request.querystring("close") = "true") then
'logga ut
response.write("<script>window.close()</script>")
else
'logga ut
'visa normal utloggnings sida
end if
pröva detta...Sv: Session
Men om du lyckas med att läsa av antingen URL-fältet eller den länk som du är på väg till i ditt UnLoad script och där kan avgöra om besökaren lämnar din site så borde det fungera, hur du skall göra har jag dock ingen anning om...
- MSv: Session
Men av egna erfarenheter så funkar onUnload sisådär.. man kombinerat med en urloggning på Session_OnEnd så blir det nog bra!
/MJSv: Session
såm sagt, använd en frame.
dvs
<bod onunload="asdafgerjrj">
</body>
<frameset cols="*">
<frame src="dinsida.asp">
</framset>
eller något...Sv: Session
/DJSv: Session
kör det på en annan frame istället. synd för det hade varit smidigast att köra onUnload på framsetsidan.