Hej Nej, det går inte att få ut Request.ServerVariables("HTTP_HOST") för "två steg bakåt". Men jag förstår inte riktigt ditt problem, förklara, det kanske finns en bättre lösning... Joker.com där jag har registrerat min domän har fri DNS server som jag använder för själv kunna admin min domän fungerar bra förutom det här med sub domäner där jag hellre hade velat att sub domänen döljer web adressen som men "webforward" den till. Nu fungerar den så att den omvandlar subdomänen på DNS servern och skickar den till URL:en som ligger bakom. Dvs om jag lägger in sub.domain.com med webforward till www.domian.com så ändras URL:en i browsern till denna direkt innan man skickas till adressen.Request.ServerVariables("HTTP_HOST")
Finns det något sätt att få Request.ServerVariables("HTTP_HOST") att visa variablen två steg bakåt.????
Jag har en subdoän som är vidarbefordrad till min topp domän så jag vill veta vilken subdomän som är inskriven.
Använder jag Request.ServerVariables("HTTP_HOST") nu så får jag bara min toppdomän som variabel inte subben. Det vore bra om det gick att fixa annars så blir det en massa manuellt arbete att lägga upp vidarebefordran på DNS servern.
Tyvärr så går det inte att lösa på DNS servern så att subdomänen döljer topdomänen utan det sker en översättning direkt på DNS servern.
Hoppas Ni förstår vad jag menar
Tacksam för alla svarSv: Request.ServerVariables("HTTP_HOST")
/JohanSv: Request.ServerVariables("HTTP_HOST")
Har skickat förfrågan till Joker.com om det går att lösa i DNS servern men ej fått något svar ännu. Så jag tänkte om det fanns någon annan lösning. Vill inte byta DNS server då jag har testat andra typ zoneedit.com men där hade jag problem med att mailen inte kom fram ibland och att det var begränsat med trafik.