Goddagens Kör en session(n) = produktid använd en vanlig html tabell i ett formulär loopa upp alla poster som skall visas sätt in produkt id i tabellen och en knapp som skickar värdet från det loopade formuläret. klart.Kundvagn
Jag håller på att göra en webbshop och har gjort en sökfunktion bland produkterna som loopas ut ur databasen. Nu vill jag ha att för varje produkt ska man kunna klicka på en knapp "Köp" så ska den läggas i en kundvagn. Hur är det smidigaste sättet att göra på? Har skrivit upp lite som jag kan tänkas behöva.
kundvagn.asp
Huvudsidan för kundvagen. Här visas det man beställt under denna sessionen. Infon lagras i en temptabell och hämtas upp till en dropdownmeny med antal och artikelnr. Priset står inte förrän man kommer till kassan. Här ska också finnas länk med ”Ändra i kundvagn” och ”Gå till kassan”.
kundvagn_visa.asp
Hit kommer man om man klickar på ”Ändra i kundvagn”. Här radas allt som ligger i kundvagnen upp och man kan ändra antal eller ta bort varor.
kundvagn_tabort.asp
Denna sida innehåller funktion för borrtagande av varor.
kundvagn_laggtil.asp
Denna sida innehåller funktion när man lägger till varor i kundvagnen.Sv: Kundvagn
kör sedan
i=i
do until session(i)=""
Plocka fram infon för produkten i session(i)
i = i+1
LoopSv: Kundvagn
här är lite förklaring hoppas jag...
massa kod med databas kopplingar och sånt...
do until rs.EOF
%>
<form name="form1" method="post" action="bestall/order/tempkundvagn.asp">
<tr bgcolor="#CCCC99">
<td width="74" valign="top" height="20" bordercolor="#FFFFFF">
<input type="hidden" name="artnr" value="<%=rs("artnr")%>">
<%=rs("artnr")%> </td>
<td width="181" valign="top" height="20" bgcolor="#CCCC99" bordercolor="#FFFFFF">
<div align="left">
<input type="hidden" name="artikel" value="<%=rs("artikel")%>">
<%=rs("artikel")%> </div>
</td>
<td width="65" valign="top" height="20" bordercolor="#FFFFFF">
<p align="left">
<input type="hidden" name="pris" value="<%=rs("pris")%> ">
<%=rs("pris")%> kr</p>
</td>
<td width="45" valign="top" height="20" bordercolor="#FFFFFF">
<input type="text" name="antal" size="5" value="1">
</td>
<td width="62" valign="top" height="20" bordercolor="#FFFFFF">
<input type="submit" name="Submit" onClick="tack(this.form.antal.value,'<%=rs("artikel")%>', '<%=rs("artnr")%>')" value="beställ">
</td>
</tr></form>
<%
rs.MoveNext
Loop
rs.close
set rs = nothing
con.close
set con = nothing