Kan man använda obegränsat antal tecken när man använder request.querystring? Har inte hittat något bra ställe att få detta verifierat men två förekomster säger 4096 tecken. > <b>Har inte hittat något bra ställe att få detta verifierat men två förekomster säger 4096 tecken.</b> Du kan använda <input hidden -fält för att lösa resterande. DU måste ju inte skicka precis allting via en URL. 255 tecken är ju vad du kan skriva på kommandorade i äkta dos. Följdaktligen så var juquerystrings till cgi (exekverbara filer) från början, dvs. Cgi:t kunde bara ta emot 255 tecken. Så 255 ifall ALLA serverar ska kunna hantera det. Annars är det nog en aning högre ;-) Jag har testat att skicka filer via URL och då kom jag upp till gränsen 4096 som Pelle sa tidigare. Det var mot en IIS-server om det har någon betydelse (Jag skickade kommandot via winsock i ett VB-program så IE var inte inblandat alls).Vad är maxlängden på en URL?
//KristerSv: request.quary?
Hälsningar
/PelleSv: request.quary?
Och utan att ha letat efter en referens så säger jag att det är 2047 tecken.Sv: request.quary?
/PelleSv: request.quary?
Sv: Vad är maxlängden på en URL?
Thomas