Hej! server.execute fungerar inte med IIS4 utan endast med ASP 3.0 som följer med win2000, bara att upgradera... Onej, onej, suck. Jag håller inte ordning på de olika ASP-versionerna, men såhär är det:server.excecute?
Jag vill köra Server.excecute, för att köra en asp-fil i en annan asp-fil.
Men jag får felmeddelandet: "Object doesn't support this property or method, Server.Excecute"
Varför får jag det? Hänger det ihop med behörigheter? Och vilka behörigheter måste man i så fall ha? Eller som jag hittade ett inlägg med här: att man kanske måste ha IIS5? Måste man verkligen det?! Vi kör NT4 och IIS4.
/DianaSv: server.excecute?
- MSv: server.excecute?
Tack för svaret, men jag förstår inte riktigt. (Mina kunskaper inom servrar och olika versioner är inte den bästa.)
Kan IIS4 enbart köra en lägre ASP version, eller? Och vad har det med win2000 att göra?
Finns det inget litet tillägg som man kan ladda ner för att få det att fungera på IIS4.
/DSv: server.excecute?
För att kunna använda Server.Execute krävs IIS5 och det finns bara till Win2000. Det går alltså inte att uppgradera IIS4, eller lägga in IIS5 på NT4. För att få tillgång till funktionen behöver du alltså byta OS på servern.
/Johan