Gör på det här viset för att få en genomskilning bakgrun i min tabell: Vet ej, men måste du inte skriva så här för att få med allt? Jag vet att cellerna är genomskilniga om man inte har någon färg i dem men jag har en bakgrunds bild på sidan samt varannan rad i tabbelen färgad för att det ska gå lättare att läsa. Men då försvinner ju hela bakgrundsbilden där färgen från tabellen är. Inte så snyggt jag vill ju att man ska kunna skymta bilden igenom tabellen.Genomskilning
color = "style=""filter:alpha(opacity=20), Finishopacity=0, STyle=0);"" bgcolor= #FFFFCC"
<td <% = color %> ><span class="kalender"><font face="Arial"><%= RS3("Program") %></font></span></td>
Men då blir texter också genomskilnig och det vill jag inte, hur får jag så att bakgrunden blir genomskilnig men texten inte blir det ?
/MagnusSv: Genomskilning
Det är väl inte så bra att använda ", kan ställa till lite prob har jag för mig, testa med '..
Alltså:
color = "style=''filter:alpha(opacity=20), Finishopacity=0, STyle=0);'' bgcolor= #FFFFCC"Sv: Genomskilning
Hej
Om du inte sätter en bakgrundsfärg så är ju cellen redan genomskinlig.
Däremot om du sätter en bakgrund på tabellen så får alla celler samma färg.
Annars får du testa att lägga till font-color i din style och se om inte det gäller.
/Anna-KarinSv: Genomskilning
/Magnus