Hej Hej.. tack, men jag fick följande meddelande då; vad händer om du använder response.redirect istället för server.trans? Hej nop, funkar ej... Hej Kan du förklara vad du är ute efter. Du har en meny. När man klickar vad är det som händer på sidan och varför ska man tillbaks från sidan man kom? HejAdress.. kallande.
jag vill veta vilken adress kallande sida har. Jag har en generisk meny med uthopp till olika sidor. Ett uthopp skall alltid kalla på anropande sida så att denna laddas om.
Jag har provat med följande;
LStrFileName=request.servervariables("PATH_INFO")
server.transfer(LStrFileName)
men detta fungerar ej.
Uppslag?
Tack.
JohanSv: Adress.. kallande.
Feltyp:
Serverobjekt, ASP 0235 (0x80004005)
Ogiltigt URL-format eller så användes en fullt kvalificerad, absolut URL. Använd relativa URL:er.
/motljus/motlang.asp, line 26
Jag anv adressen in i server.transfer()..
gör jag fel?
Mvh
fredrikSv: Adress.. kallande.
jag skall kolla.. jag kör lokalt nu mot IIS, kanske ställer till det - ska tanka ner till webservern så får vi se. Tack så länge.
Mvh
JohanSv: Adress.. kallande - funkar fortfarande inte!.
följande meddelande ges;
Response object error 'ASP 0158 : 80004005'
Missing URL
/motlang.asp, line 28
A URL is required.
efter följande asp satser;
LStrFileName=request.servervariables("HTTP_REFERER")
response.redirect LStrFileName
Pls, hjälp!
Mvh
JohanSv: Adress.. kallande - funkar fortfarande inte!.
ingen som behöver kalla på kallande program efter exekvering? Är bara detta kvar sen kan jag sjösätta... borde inte vara så svårt.. någon?
Med vänlig hälsning
Låter som du är ute och cycklar.Sv: Adress.. kallande.
nja, jag har en meny - ja, klickar man på ett val anropas en .asp fil som ställer om en del sessions variabler. Dessa påverkar utseendet på samtliga sidor och även den sida som var aktiv då menyvalet anropades.
Jag vill alltså utföra programmet och därefter ladda om den .asp filen som var aktiv då menyvalet anropades.
Vore kanske skönt med en cykeltur - rensar huvudet. Har suttit i ett par timmar med ett alldeles oförklarligt fel som sen visade sig vara annons blockeringen i Norton antivirus som var boven idramat... ibland är det besvärligt.
Förstår du bättre nu?
Med vänlig hälsning
Johan