Håller på å pilla med en ASP Upload som finns här på siten. Får följande felmeddeland och hajar inte problemet: Du har glömt dubbelfnuttarna. Du skickar ju in en sträng. aaaah...danke schööön. hmmm...nu blev det detta istället? Har du testa med att bara ange SavePath = Server.MapPath("upload/files"), då Server.MapPath själv håller reda vart webbservern håller till på servern. Japp testat det oxå. En liten dum fråga bara....Har du skapat en katalog som heter upload under din webroot och under denna en katalog som heter files? Om du ändå har sökvägen, varför inte: Den vill ha en virtuell path och inte en vanlig. Och Ja =) Jag har mapparna i webroten. I följande exempel har jag en virtuell mapp som heter Test och i den har jag mappstrukturen Uplods/Files Knasigt...helt plötligt funkade det. Fick upp texen "Tack för din fil". Men filen fanns inte i mappen? Hoppas det. Har fixat det i IIS´en men däremot är mappen skrivskyddad om man kollar i explorer (egenskaper). Det vill inte försvinna. Vad har du för opsystem? Jo man tycker det...Hjälper inte att jag klickar bort skrivskyddet. Är tillbaks när jag kolla igen. Vet inte om detta kan hjälpa dig! Nehepp...ville inte funka nu heller men nu fick jag meddelandet: Egenskaper för mappen upload, fliken säkerhet, vem har skriv och läs rättigheter? Under NT finns det en user som heter IUSR_<Datornamn> Jag la till en sån användare och gav skrivrättigheter...men icke. Detta verkligen vägrar att fungera =(ASP Upload
Kompileringsfel i Microsoft VBScript (0x800A03EE)
')' förväntas.
/upload/upload.asp, line 155, column 27
SavePath = Server.MapPath(C:\Inetpub\wwwroot\upload\files)
/AndreasSv: Hjärnsläpp
Testa detta:
<code>
SavePath = Server.MapPath("C:\Inetpub\wwwroot\upload\files")
</code>
//putteSv: Hjärnsläpp
Men va i h-e... nu står den ju bara å tuggar. Inte ens ett litet gulligt felmeddelande kan den klämma ut. shajt oxå.Sv: Hjärnsläpp
Feltyp:
Server.MapPath(), ASP 0173 (0x80004005)
Ett ogiltigt tecken har angetts i parametern Path för metoden MapPath.
/upload/upload.asp, line 155
eller så står den bara å tuggar =(Sv: Hjärnsläpp
Testa och återkom om det inte hjälper.Sv: Hjärnsläpp
Skrivit enligt följande:
<code>SavePath = Server.MapPath("upload/files")</code>
och...
<code>SavePath = Server.MapPath("http://localhost/upload/files")</code>
Ingen av dessa vill fungera =(
Dessa måste naturligtvis finnas för att den skall kunna skapa ett objekt i den tänkta sökvägen.Sv: Hjärnsläpp
SavePath = "C:\Inetpub\wwwroot\upload\files"
/JohanSv: Hjärnsläpp
/andreasSv: Hjärnsläpp
då anger jag:
<code>
Dim sSavePath
sSavePath = Server.MapPath("/test/uploads/files")
</code>
/ChristerESv: Hjärnsläpp
Sv: Hjärnsläpp
Har du 2000/NT (NTFS) skall du enkelt kunna sätta skrivrättigheter i mappen
Är osäker på funktionen under tex 98anSv: Hjärnsläpp
Gå till utforskaren - verktyg - mappalternativ - visning - ta bort markeringen använd förenklad fildelning, detta hjälpte mig att ställa in åtkomsten till min mapp
StigSv: Hjärnsläpp
Körningsfel i Microsoft VBScript (0x800A0046)
Åtkomst nekad.
Har du en sådan, och har den skrivrättigheter både på mappen och på filen?Sv: Hjärnsläpp