Hej Det är därför det inte är smart. Servern skickar en header till klienten och säger "Sidan är temporärt flyttade. Då till följande adress.". Sedan är det upp til klienten att hantera detta. Kan var så illa att din browser inte stödjer det. Misstänkte att det var något i den stilen. har du något förslag hur man gör. Jag tror jag har löst det men det kan vara kul att höra. > <b>Misstänkte att det var något i den stilen.</b>Länkar till sida med response.redirect???
Jag har på min sida en sida som tar reda på vad man har klickat på och skickar sedan vidare till begärd sida. Om detta är smart eller inte behöver vi inte gå in på.
Problemet.
Är det att från macintosh så funkar det inte. Man klickar på länken med ingenting händrer. Jag kan inte förstå varför.
Någon som vet så är jag tacksam.
/DavidSv: Länkar till sida med response.redirect???
Sv: Länkar till sida med response.redirect???
Vad jag gör istället är att länka till
/index.asp?status=något&funk=något
Detta funkar så har jag byggt om menyn så den reagerar på Querystring Istället. Annar var min första ide lite latare och smidigare. Tycker jag.
Tack för dit svar.
Länge leve PelleSoft.Sv: Länkar till sida med response.redirect???
Andreas har helt rätt! Response.Redirect ska <b>inte</b> användas för att skicka en användare vidare till en annan sida, efter som att det är upp till <b>klienten</b> vad som ska hända!
> <b>har du något förslag hur man gör.</b>
Om du kör IIS 5 så är Server.Transefer ett hett tips! Då sker sidförflyttningen server-side!
> <b>så den reagerar på Querystring Istället. </b>
En helt okey lösning i mina ögon!