Skulle kunna tänka mig detta senario: >Dina tidigare beställningar kommer upp i en array Ja, man loggar in. Jag har trixat lite med denna sida och undrar om jag på något sätt först kan lägga till befintliga ordrar i (som jag lagrat i en databastabell) samma array som där jag "lägger till" nya. Det kommer belasta din server onödigt mycket. Eftersom varje session kräver minne. Bättre att arbeta mot en databas som är bunden till användaren. Ok, kanske löser det med cookies istället. Men i alla fall, hur kombinerar man detta nu då? Jo, det är just det jag skulle vilja. Finns inga ordrar sedan förut så skall det vara tomt i listan, finns det ordrar så skall de visas först i listan. Jag skulle vilja slippa databashistorian för tilllägget av nya poster. I min bifogade länk(några inlägg upp) så har jag själva grundidén. Det jag nu vill göra är att lägga till poster som redan är skickade.Shop [Löst]
<code>Du går in på shoppingsidan.
Dina tidigare beställningar kommer upp i en array
Du lägger till nya varor i samma array, ifrån en databas
Priset räknas ihop när du läggertill en ny vara
När du är klar trycker du på "köp/skicka"
Klart
</code>
Alltså: När man lägger till nya varor så skall de läggas till i den befintliga beställningen. (Det skall se ut som att de läggs till, igentligen skall de bara läggas till ifrån en sessionsarray) Och när man klickar på "köp/skicka" så skall produkterna läggas till i databasen)
Puhh... *** va svårt det skall vara att beskriva något.
Är det någon som har ngt tips?
Är det överhuvud taget möjligt?Sv: Shop
Innebär det att man loggar in?
Ja, man loggar in:
Använd i så fall bättre att använda databas. Eftersom kundvagnen går förlorad när sessionen dör.
Nej, kundvangnen skall visas utan att man loggar in:
Då kan Cookies var en alternativ lösning. Innebär att kundvagnen är bunden till datorn. Sv: Shop
Citat:
-"Eftersom kundvagnen går förlorad när sessionen dör"
Det gör inget, jag har en sessionstid på 30 minuter, och har man inte lagt till något då så får vederbörande skylla sig själv.
Nja, jag skulle nog villa ha det så jag beskrivit det, är det någon som har gågot tips?Sv: Shop
http://hem.passagen.se/vurma/visa.htmSv: Shop
Sv: Shop
Sv: Shop
Om du har en login så kan du ju använda en databas, sen när kunden väljer typ Varukorg så syns alla ordrar även de tidigare.
Fast de ordrar som är skeppade och klara kanske man inte vill se igen.
/Anna-KarinSv: Shop
Snälla hjälp mig!!