Kanske är detta fel forum men jag kunde inte hitta något annat. Att göra sidor som klarar äldre webbläsare kräver sin man. Med programfabriken gjorde jag och RickardD detta en kväll och jag kan bara säga att det är väldigt tidsödande. Dock när det är klart så går allting fort - det gäller att göra en sida som fungerar och använda som mall. > <b>Jag undrar om ni som är lite proffsiga anpassar era sida till olika webbläsare.</b> Tack för era svar. Det var som jag misstänkte att man ska anpassa så mycket det går. Anpassning till olika webbläsare?????!!!
Jag undrar om ni som är lite proffsiga anpassar era sida till olika webbläsare.
Jag bygger nu en sajt och försöker så gott det går att anpassa den för NE & IE 4.0 eller senare. Målet är att de ska vara exakt lika. Funkar ganska bra.
Hur gör ni?
Tänk om man kunde göra sidor som bara skulle funka under den senaste IE. Har jag fel?
En som undrar lite.
Länge leve PelleSoft.Sv: Anpassning till olika webbläsare?????!!!
Jag tror att alla vill bygga sajter som fungerar för samtliga webbläsare, men efter ett tag inser man allt arbete och ge upp. Jag tycker du skall sätta ett mål från vilken version dina sidor skall fungera för. En tanke är att idag är det IE6 och NS7 som gäller, om ett år kanske det är version 10 och då har detta problem "läkt ut".
Hälsningar
/PelleSv: Anpassning till olika webbläsare?????!!!
Proffs är jag knappast, men en glad hobbyamatör!
Börja med att hitta minsta gemensamma nämnaren! I majoriteten av fallen så är det HTML/CSS-specifikationerna. Om din kod validerar till 100% så är du ett stort steg på vägen för att få sidor som <b>fungerar</b> i de flesta läsare!
> <b>Målet är att de ska vara exakt lika.</b>
Om det är ett sådant mål du har så är HTML fel format. Då bör du titta på Flash eller PDF istället! HTML är inte gjort för tt sidor ska se <b>lika</b> dana ut i olika webläsare utan för att märka upp text. Sedan är det i första hand upp till användaren och i andra hand upp till webbläsaren hur sidorna ska presenteras!
> <b>Tänk om man kunde göra sidor som bara skulle funka under den senaste IE. Har jag fel?</b>
Om du vill göra sidor som bara fungerar på IE anser <b>jag</b> att du är fullständigt fel ute!Sv: Anpassning till olika webbläsare?????!!!
/David