Förut så såg sql:en ut så här: Ge dig till tåls, du får nog svar av PatrikB på webforum där du ställt samma fråga! Hur fyller du arrayen? Hur ser resten av koden "runt" felet ut? Det är frågan det är fel på. Du kommer bara få ut de poster somm uppfyller vilkoren. -"Jag ser ingen rellation mellan tabellerna. Har det något gemensamt?" Det kanske skulle kunna gå om jag inte kör med getrows efter frågan men jag vet inte hur detta skall göras. <code> Om det inte har någon relation. Lägg det då inte i samma fråga. Utan hämtar det var för sig. Tror dessutom det kan vara lite vänligare mot databasmotorn eftersom den slipper behandla en cross join. Det antagligen det som ställer till det för dig.:fel antal rader i ubound
kod:--------------------------------------------------------------------------------
strSQL = "SELECT Id, Sublink_LinkID, Frukt " & _
"FROM frukter" & _
"ORDER BY sublink_linkID, Frukt ASC"
--------------------------------------------------------------------------------
Då fungerade det att skriva:
For N = 0 TO UBound(arrLinks,2)
Nu ser frågan ut så här:
kod:--------------------------------------------------------------------------------
strSQL = "SELECT f.Id, f.Sublink_LinkID, f.Frukt, n.Notes " & _
"FROM frukter f, notes n " & _
" WHERE n.N_namn_id = 22"&_
" AND n.N_datum = #2002-10-27#"&_
"ORDER BY f.sublink_linkID,f.Frukt ASC"
--------------------------------------------------------------------------------
Nu fungerar det inte att skriva så här:For N = 0 TO UBound(arrLinks,2)
(listar ut 3 fast det skall vara 14)
Varför?Sv: fel antal rader i ubound
Sv: fel antal rader i ubound
/JohanSv: fel antal rader i ubound
Jag ser ingen rellation mellan tabellerna. Har det något gemensamt?Sv: fel antal rader i ubound
Nej de har ingenting gemensamt, jag vill bara hämta saker ur två separata tabeller.
Jenza:
Jo, jo men om ingen svarar inom 20 minuter på WF så läggs min fråga 20 rader ner och inte en dj**ul ser min fråga längre. ;)Sv: fel antal rader i ubound
Sv: fel antal rader i ubound
Dim arrData
' rst är ditt recordset
arrData=rst.GetRows
' för att loopa runt i din array:
Dim n
For n = LBound(arrData,2) to UBound(arrData,2)
Response.Write "Record " & CStr(n+1) & ": " & _
arrData(0,n) & "<br />"
Next
</code>Sv: fel antal rader i ubound
strSQL = "SELECT f.Id, f.Sublink_LinkID, f.Frukt " & _
"FROM frukter f " & _
"ORDER BY f.sublink_linkID,f.Frukt ASC"
strSQL = "SELECT n.Notes " & _
"FROM notes n" & _
"WHERE n.N_namn_id = 22 AND n.N_datum = #2002-10-27#"