Hej på er! Inte så att problemet ligger i IE:6? > <b>Tror att sekretessen är default på hög = acceptera inga cookies....typ.</b> Skumt... jag sätter ned säkerheten på den lägsta som går - ingen alls m a o... hade också detta problem för användare på kommunal nivå. Haha... fixade det.Kan inte skapa session-variabler
Jag har problem att få igång IIS på WinXP.
Min applikation (som funkar på webbhotellet och på min tidigare PWS) funkar inte! Jag verkar inte kunna skapa några sessions-variabler. Jag får inget felmeddelande, men när jag ska plocka fram dem så innehåller de inget.
Någon som har en idé?
M v h
BennySv: Kan inte skapa session-variabler
Tror att sekretessen är default på hög = acceptera inga cookies....typ.
Ställ in den på låg eller ingen alls, så funkar det nog
/DanneSv: Kan inte skapa session-variabler
En (tyvärr) alltför vanlig missuppfattning. Default sätter IE6 till medium, och det innebär att den inte gillar tredje-parts cookies, alltså sådana från en annan domain än från den du besöker (reklam oftast).
En Session fungerar utan problem med IE6 defaultinställingar!
Läs mer på:
The Default Privacy Settings for Internet Explorer 6
<URL:http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q293222>Sv: Kan inte skapa session-variabler
Jag får fortfarande samma problem.
En konstig sak är dock att det går att läsa session-variabeln från samma asp-fil där jag sätter den.
Ex.
session("namn") = "Olle"
response.write("Namn" & Session("namn"))
Detta funkar alltså. Men när jag sedan öppnar en annan sida så finns inte session-variablen kvar...
Någon mer idé?
m v h
BennySv: Kan inte skapa session-variabler
Jag fick göra om så värderna följde med i querystringar istället.
Sen varför det inte funkar för just dig vet jag inte - bar ville ha sagt detta ;)
//standySv: Kan inte skapa session-variabler
Det var min brandvägg som strulade till det.
Ställde ned nivån och godkänner ALLA cookies...
Inte så bra i alla fall kanske - men det funkar.
Tack för alla tips!