Har följande kod: Ta bort lite citat-tecken.... om jag gör så här istället Inget resultat (LÖST)
<code>
Response.Write "<tr bgcolor=" & farg & "><td width=310 valign=top><div>" & RS("DE_CHSARTIKELKOD") & ""&_
"</td><td width=100 valign=top><div>" & RS("DE_CHSLISTPRIS") & "</td>"&_
"<td width=55 valign=top><div>" & Rabatt & "</td><td width=80 valign=top><div>" & Netto * RS("DE_CHSLISTPRIS") & "</td>"&_
"<td width=50 valign=top><div>-</td><td width=65 valign=top><div>" & RS("DE_Forpackning") & "</td>"&_
"<td valign=top width=60 rowspan=2 align=center valign=top><Form method=get action=kundvagn_laggtill.asp target=sidfot>"&_
"<input type=text size=1 value=1 name=antal></td>"&_
"<input type=hidden value="& RS("DE_CHSARTIKELKOD") &" name=artnr>"&_
"<input type=hidden value=""" & Server.HTMLEncode(RS("DE_BESKRIVNING")) & """ name=beskrivning>"&_
"<input type=hidden value="& RS("DE_CHSLISTPRIS") &" name=brutto>"&_
"<input type=hidden value="& Rabatt &" name=rabatt>"&_
"<input Type=hidden value="& Netto &" name=netto>"&_
"<td width=60 rowspan=2 valign=top><input Type=""submit"" Value=""Köp""></form></td>"&_
"<tr bgcolor=" & farg & "><td width=310 colspan=6 valign=top><div>" & RS("DE_BESKRIVNING") & "</td>"
</code>
Tar jag bort Server.HTMLEncode skriver den ut rätt men med det skriver den inte ut nåt, jag måste ha htmlencode med så är det nån som ser nåt annat fel som kan göra detta?Sv: Inget resultat
"<input type=hidden value=" & Server.HTMLEncode(RS("DE_BESKRIVNING")) & " name=beskrivning>" &_
/Danne Sv: Inget resultat
Dim beskrivning
beskrivning = Server.HTMLEncode(RS("DE_BESKRIVNING"))
så går det, några kommentarer på varför?