Tjenixen! Du kan ju kolla ip men det går ju inte om användarna har dynamiskt ip... Nepp, och jag ser inte heller nåt om dom sitter bakom en brandvägg.. Kört tyvärr den vägen.. Ingen som har gjort nåt liknande?Inloggning som är knyten till en dator..
Är det någon som har någon idé om hur man skulle kunna göra för att en webbsida/inloggning är knyten till EN dator.. Dvs, man om man registrerar sig från en maskin ska sidan inte gå att logga in på från någon annan..
Cookies funkar ju inte eftersom man lätt raderar dom från maskinen när man rensar runt lite.
Helst skulle användarid typ vara låst mot någon hårdvaru identitet i datorn, hårdisk id eller mac adress eller nåt, men det går ju inte komma åt någon sån funktion från en browser av säkerhetsskäl.
En annan idé som jag hade var att jag har för mig att det går att kolla om någon annan application var igång via Vbscript men går det få den programvaran att skicka tillbaka något till en webbsida?
Isåfall skulle användarna ju kunna ha ett litet program för sin unika dator som måste vara igång..
Kryptering av överföring är inte så intressant, det är ingen hemlig info.
Nån som vet nåt som jag kan fixa lite med vore det supertoppen!!
Med vänliga hälsningar
Rickard AnderssonSv: Inloggning som är knyten till en dator..
Sv: Inloggning som är knyten till en dator..