Hej Jag har precis byggt en större mängd administrationssidor (ca 300 st) där jag använde en grundsida som mall för hantering av såväl insert, update, delete osv. Om du kör lagrade procedurer är det väldigt lätt att bygga en standardsida själv som täcker det mesta förutom vissa specialregler såsom checkboxar o.dyl. Hej, tack för ditt svar. Jag tycker dock att denna typ av enkla in/ut/redigera/ta bort rutiner borde kunna göras än enklare. Jag funderar på att testa MS Access mot en MySQL databas som ligger åtkomligt via Internet. Skriva alla registervårdsrutiner i denna miljö och kräva att kunden använder dessa laddmoduler. Presentation o interaktion med användarna görs sedan via ASP. Vad tror du om detta?Rationell datainsamling
behovet av sk registervårdsrutiner finns ju alltsomoftast och är bedrövligt tråkiga att göra. Någon som har bra tips på att enkelt åstadkomma rutiner såsom data in, visa förteckning, redigera befintlig data, borttag med viss frihet.. kanske någon form av gui som sen genererar htmlkod... odbc koppling mot MySQL behövs också... de behöver inte vara snygga.. bara rationella. De är inte avsedda för publik användning utan för underhåll mm av sitedata.
API WebMatrix såg ju lovande ut men de har inte MySQL stöd ännu.
Med vänlig hälsning
Johan
www.motljus.comSv: Rationell datainsamling
Hälsningar
/PelleSv: Rationell datainsamling
Mvh
Johan
www.motljus.com