Tänkte prova på att bygga mitt nästa webbprojekt som en webclass vilket verkade ge en massa fördelar. Hittade en guide till hur man gjorde och det låg även med en demonstration i msdn (wcdemo) Det betyder att den användare som IIS använder i Windows inte får skapa com-komponenten som innehåller webklassen. Någon som kan berätta hur man gör COM objekt då? Jag tror att ditt problem är att du saknar följande filer på servern: kollade upp filerna... Var fann du information om Webclasser utöver via MSDN CD? Någon andra tips på länkar med info om Webclasser tas tacksamt emot.IIS Application, WebClasses och IIS
öppnade denna på min dator (w2k swe, sp1, iis installerat), försökte köra denna och fick följande felmeddelande:
HTTP 500.100 - Internt serverfel - ASP-fel
Internet Information Services
--------------------------------------------------------------------------------
Teknisk information (för supportpersonal)
Feltyp:
Serverobjekt, ASP 0178 (0x800A0005)
Anropet till Server.CreateObject misslyckades när behörigheterna kontrollerades. Ingen åtkomst medges till detta objekt.
/wcDemo/wcdemo.ASP, line 14
Vad gör jag? Vilka rättigheter skall ändras? Osv...
Någon som vet några artiklar/exempel/annan info om webclasses så mottages länkar m.m. gärna....
Mvh
AndréSv: IIS Application, WebClasses och IIS
Använd inte web-klasser de har ett gäng skumma fel och dålig prestanda.
Använd ASP och egna com-komponenter i stället.
/johan/Sv: IIS Application, WebClasses och IIS
ASP Filen som körs genereras av VB så jag tror inte det är något fel på den, men jag klistrar in den nedan ändå, och rättigheter borde jag ha...både katalogen som kör filen har rättigheter och dessutom är jag inloggad som administratör.
Märkte dock att allting gungerade som det skulle när jag inte var ansluten till internet...men så fort jag anslöt så fungerade det inte, antar därför något fel i iis inställningar.
Fullständiga scriptet som genereras av VB6EntSP4
<code>
Server.ScriptTimeout=600
Response.Buffer=True
Response.Expires=0
If (VarType(Application("~WC~WebClassManager")) = 0) Then
Application.Lock
If (VarType(Application("~WC~WebClassManager")) = 0) Then
Set Application("~WC~WebClassManager") = Server.CreateObject("WebClassRuntime.WebClassManager")
End If
Application.UnLock
End If
Application("~WC~WebClassManager").ProcessNoStateWebClass "wcDemo.wbcls1", _
Server, _
Application, _
Session, _
Request, _
Response
</code>Sv: IIS Application, WebClasses och IIS
* MSVBVM60.DLL
* MSWCRUN.DLL
Man brukar missa dem......
//HASSE
PS. WEBCLASSER HAR BRA PRESTANDA.....OM MAN ANVÄNDER DEM RÄTT.....OCH ÄR SKALBARA....ANVÄNDER DEM OFTA TILL INTRANET APPLIKATIONER, MED KRAV PÅ KORTA SVARSTIDER DS.Sv: IIS Application, WebClasses och IIS
hade
MSVBVM60.DLL i c:\winnt\system32
och
MSWCRUN.DLL i c:\program\delade filer\designer
det fungerar ett starta ett nytt projekt och trycka kör, men "ibland" fungerar det inte...andra exempel och vissa program slutar att fungera liksom....
och det är inte dags för en ominstallation har precis gjort det!Sv: IIS Application, WebClasses och IIS
/Roger