Det finns ju en upload beskrivning här http://www.pellesoft.nu/login/articles/asp/fileupload.asp Använd FSO och ställ in så ev befintlig bild skrivs över. Det scriptet du refererade till är grund för de rutiner som finns på pellesoft så det är inte så svårt att ändrda själv. Jag har ju min sida på brinkster och kan då inte fixa med inställningar på servern osv. så går det bara att trycka ihop upload koden till en blädrings input och sen då man trycker på en knapp så skickas man till en sida som kopplar en till en annan sidaUpload ????
Men jag undrar hur man gör för att bara ha en blädrings input och en kod som kollar vem som laddat upp bilden. Om man laddar upp en ny bild så ska den gammla bilden bli översparad/borttagen även om den nya bilden har ett annat namn och om namnet på en bild redan finns fast en annan medlem har den bilden så säjer sidan till att man måste byta namn på bilden. Går detta att genomföra med en aspupload. Jag vet att flera communitys har dena function och jag tycker att det är ett snabbt och lätt sätt för medlemarna att ladda upp en bild p sig självSv: Upload ????
/PelleSv: Upload ????