God afton alla ädla programmerare! Du måste i så fall först lagra filen på din site, därefter öppna ett FTP-konto och ladda upp filen på hans server - det är nog det enklaste och säkraste sättet mhmm.. det enklaste sättet?.. Låt användarna ladda upp filerna direkt till den andra servern istället! Då får du alltså skriva motsvarande uppladdningsrutin för "linux-krafset". Leta efter ett script för php. Jag tror att det är något som vanligen finns på de burkarna. Eller så kan han installera tror det heter Chili ASP på burken och då förhoppningsvis (bara en gissning) kunna ta emot aspfiler.PROBLEMATIK - Ladda upp till annan server
Nu var jag tillbaka med ett nytt problem, och för att inte tråka ut någon så går vi rakt till saken..
Jag håller på med en liten sida där mina vänner ska kunna ladda upp bilder, och jag har kikat på tutorialen för hur man laddar upp filer till servern utan någon komponent.. Jättebra! ..men jag vill placera bilderna på en kompis server eftersom jag har så ont om utrymme på min domän..
Hur gör jag detta??
Observera att kompisen i fråga inte har asp-stöd på sin server eftersom han kör nått linux-krafs..
Tack på förhand!
- ungefär ljusets hastighetSv: PROBLEMATIK - Ladda upp till annan server
/PelleSv: PROBLEMATIK - Ladda upp till annan server
hur gör jag det då?
..och ett tillägg som ändå sabbar allt.. jag har inte rättigheter att skriva på min domän, och killen som fixar det åt mig är långt bort i Australien och kommer hem först till nästa sommar.. är inte sidan uppe innan dess så kan jag lika gärna lägga ner projektet =/
vad är det svåraste sättet??Sv: PROBLEMATIK - Ladda upp till annan server
/JohanSv: PROBLEMATIK - Ladda upp till annan server
Har du så lite HD kvar? Eller är det riktigt stora filer som kommer tankas upp? Om du bara håller efter så brukar det inte vara så stora problem. Annar kostar ju inte en 80-120GB så fruktansvärt mycket idag.
//Dataknutte