Hej! Nej, och det är väl en hemskans tur... Om du kan skapa en koppling mot en utdelad resurs på den servern du vill komma åt filerna så går det. Om det är Server.CreateObject som misslyckas så har det inte att göra med på vilken dator filen ligger, scriptet kommer aldrig så långt! Vad får du för felmeddelande? Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") >Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Så vitt jag vet så fungerar det inte med Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") om man kör PWS - då ska man skriva CreateObejct("Scripting.FileSystemObject"), men i IIS ska det fungera, det vet jag.Öppna filer med FSO från en dator till annan??
Kan man öppna en fil som ligger på en dator från en annan?
I min fil som ligger på servern, har jag följande script:
<code>
strCurrentPath = "\\"& Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "\BM_Filer"
Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFSO.GetFolder(strCurrentPath)
</code>
Jag vill där öppna en fil som ligger på en annan dator, men får en massa fel om att
Server.CreateObject misslyckades. Jag undrar då om det är möjligt att göra detta?
Har testat att bara köra lokalt med den datorns IP-adress och det fungerar men inte detta?
Så frågan är, kan man öppna filer från en dator till en annan med FSO?
Tacksam för svar!Sv: Öppna filer med FSO från en dator till annan??
Inte skulle jag vilja att om jag surfade in på en sida så skulle den webutvecklaren kunna mecka i mina filer...Sv: Öppna filer med FSO från en dator till annan??
Sv: Öppna filer med FSO från en dator till annan??
/JohanSv: Öppna filer med FSO från en dator till annan??
Är det bara jag som har fått för mig eller ska det inte vara så här:
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") ???
Bara som jag har fått för mig? Prova skadar ju inte ;-)
//JonasSv: Öppna filer med FSO från en dator till annan??
>
>Är det bara jag som har fått för mig eller ska det inte vara så här:
>
>Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") ???
>
>Bara som jag har fått för mig? Prova skadar ju inte ;-)
Japp, det är du ;-) Motsvarande i VB är utan Server. Om jag inte minns helt fel har jag hört att det ska fungera med båda, men har inte orkat testa...:)
/JohanSv: Öppna filer med FSO från en dator till annan??
//Jonas