Jag håller på med en adminsida och har lagt in följande kod i ett formulär för att kunden enkelt skall kunna bläddra och lägga in rätt bild i databasen: Jag har tidigare besvart en liknande fråga med ett urförligt exempel där jag använder ett recordset. På så sätt gör det möjligt att smidigt sortera: Tack! Men jag har testat med ditt förslag och får det ändå inte att funka. Jag får: adVarChar finns def i ADOVBS.inc <code></code> Har uppdaterat exemplet så det ska fungera. Tack så jättemycket!Sortera bilderna i ordning med "Scripting.FileSystemObject"?
<% Set objFSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = objFSO.GetFolder("c:\InetPub\wwwroot\asp\images_small")%>
<select name=image_small>
<%For Each objFile in objFolder.Files
Response.Write "<option value='" & objFile.Name & "'>" & objFile.Name
Next
Set objFolder = Nothing
Set objFSO = Nothing%>
</select>
Bilderna hamnar i den ordning som de är inlagda i mappen, d.v.s. den bild som är sist inlagd hamnar sist i listan/menyn. Det gör det oöverskådligt.
Är det någon som vet hur man kan göra för att få bilderna sorterade efter namn (i bokstavsordning), utan att kunden skall behöva lägga in länken till bilden i databasen först?Sv: Sortera bilderna i ordning med "Scripting.FileSystemObject&qu
[FSO-fråga]Sv: Sortera bilderna i ordning med "Scripting.FileSystemObject&am
Körningsfel i Microsoft VBScript fel '800a01f4'
Odefinierad variabel: 'adVarChar'
Är tyvärr ingen hejare på ASP, men det skulle vara så bra om jag fick det här att funka.Sv: Sortera bilderna i ordning med "Scripting.FileSystemObject&am
men funktionen StrConv(), den funkar väl inte i ASP?
Eller??
Skulle faktiskt vilja se detta exempel fungera.Sv: Sortera bilderna i ordning med "Scripting.FileSystemObject&am
Du kan testa med att lägga till deklarationerna av konstanterna:
<code>
Const adDate = 7
Const adDecimal = 14
Const adVarChar = 200
</code>Sv: Sortera bilderna i ordning med "Scripting.FileSystemObject&am
Sv: Sortera bilderna i ordning med "Scripting.FileSystemObject&am
Men jag får det dock fortfarande inte att funka riktigt.
Jag får inga felmeddelanden, men det finns inga värden i listan/menyn, trots att jag angett samma sökväg till strPath som tidigare.