E lite trött i skallen... Skriv så här istället. Det är mycket snabbare. Jo jag vet att det är snabbare men det blir problem med att läsa databasen om man behöver ändra den vid ett senare skede... Så vid uppbyggnad så använder jag detta... Använd sökfunktionen och sök på 'Unable to open registry key', det har diskuterats många gånger och det finns en del olika orsaker. Istället för att rada upp alla igen är det nog lättare om du söker... Ett tips: men nu använder jag just denna koppling på en annan sida en mapp upp i heirakien och då fungerar det klockrent... =(fel på dns koppling...
men varför får jag detta fel-medelande...
<code>
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xb60 Thread 0x340 DBC 0xc829004 Jet'.
</code>
av denna kod:
<code>
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("xxxx/xxxx.mdb")&";pwd=xxxxxx"
</code>Sv: fel på dns koppling...
<code>
<%
Dim Conn
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.ConnectionString = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=sökväg\databasnamn.mdb"
Conn.Open
%>
</code>Sv: fel på dns koppling...
Men det var inte svaret på min fråga...
//M.Sv: fel på dns koppling...
/JohanSv: fel på dns koppling...
1. kontrollera rättigheten på din databas.
2. Installera mdac igen.
Sen finns det ett gäng till lösningar men testa det där...Sv: fel på dns koppling...
det e inte min server
har postat till supporten men hoppas på snabbare svar här.... ;)
//M.