Hej, Gissar att det har med rättigheter att göra. Innan du fortsätter bör du fråga deig om du vill äventyra säkerheten? Kör du Win NT så måste du ange "\\" före servernamnet..... Håller med Andreas här...jag skulle inte låta IUSR att gå igenom webservern. Varför inte "spegla" den eller de mappar du vill använda till webservern och och kör mot dem.Utanför
Min asp-sida går in i en katalog och listar filer. Hur jag än skriver nätverksvägen hittar den inte path:en på annan server i näteverket. Kör jag c: är det inga problem.
Hur skriver jag för att komma "utanför" servern? har provat med ip förgäves.
/Håkan
<code>
sMapPath = "c:\"
Set objFolder = objFSO.GetFolder(sMapPath)
</code>Sv: Utanför
Att ge IUSER_xxxx rättigheter i nätverket kan vara mycket farligt. En hacker kan utnytja detta.
Varför inte flytta över informationen till servern, lägga det i en map och ge IUSER_xxxx rättigheter till mapen.
Kanske kan mapa upp en enhet som en annnan användare. Men då måste du göra det för IUSER_xxxx. Du kan inte mapa upp den på dig. Kanske lägga det i loginscriptet.
Detta är egentligen en fråga för nätverks experterna. Men jag hoppas jag inte varit allt för långt från sanningen. ;o)Sv: Utanför
Ex \\minServer\c$ för att ansluta mot den maskinen.
Obs att det måste finnas en utdelad resurs för att du ska kunna ansluta mot den.
Annars tror jag du ska kunna ansluta utan \\ mot en XP, Win 2000 maskin.
Men för säkerhets skull, använd \\ före servernamnet.Sv: Utanför
//Putte