Försöker göra en sida där användarna kan uppdatera sin information. Hej, som du ser här så finns inte detta sql-kommando "AnderszWHERE" - du måste ha mellanslag, "Andersz WHERE" ... Ahhh, tackar! Har du skrivit rätt fält namn i din SQL sats? <code> Du ska ha "fnuttar" vid FirstName, jag antar att det är som Text i databasen..UPDATE i asp problem.
Men när jag kör koden så får jag:
----------------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error (missing operator) in query expression 'AnderszWHERE uID = 24'.
----------------
Koden ser ut så här:
<code>strSQL = "UPDATE users SET firstname = " & request.form("firstname") & "WHERE uID = " & Session("uID")</code>
/AndersSv: UPDATE i asp problem.
/PelleSv: UPDATE i asp problem.
Men nu dök ett annat fel upp (som vanligt :/ )
--------------------
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Too few parameters. Expected 1
--------------------
<code>
"UPDATE users SET firstname = " & request.form("firstname") &" WHERE uID = " & Session("uID")
</code>
Detta är som koden ser ut nu... Vad är det som felar nu då?Sv: UPDATE i asp problem.
Okända fält kan uppfattas som parameternamn av Access och då förväntar den sig att du också skall ha skickat med en paramter som anger värdet på den.
Mvh
Fredrik
Sv: UPDATE i asp problem.
q = "UPDATE users SET firstname = '" &_
replace(request.form("firstname"),"'","''") & "' WHERE uID = " & Session("uID")
</code>Sv: UPDATE i asp problem.
<code>
UPDATE users SET firstname = '" & request.form("firstname") &"' WHERE uID = " & Session("uID")
</code>