Hej, jag har precis börjat lite smått med asp och har ett "inloggnings script" som jag tänkte använda på min sida för att logga in som administratör o t.ex. lägga till nyheter, rensa gästboken och sådana saker. Själva fomuläret med användarnamn och lösenord har jag gjort i en liten iframe i menyn på sidan. Jag har gjort en test server på en gammal dator som jag har här hemma och skickat över sidan dit, det funkar precis som det ska, men på webb servern jag är på funkar det inte... det är EXAKT samma filer, har kollat och dubbel kollat. Sidan ligger på http://www.cs.swe.net/anton om ni vill se hur jag menar. Sidan som ska laddas i iframen efter att man loggat in kommer inte fram, man får sidan kan inte visas, oavsett om man har rätt lösenord eller inte. Jag börjar bli trött på det här nu, kommer ju ingen vart med mitt "aspande" så länge webb servern uppför sig konstigt... Är det något särskilt man ska göra/kolla på webb servern? det är stöd för asp, det vet jag, för min gästbok är i asp. jag får följande fel: Skriv följande för att inkludera din inc-fil, förutsätter att du har den i samma mapp som din fil "login.asp" Hur får man fram den "error" informationen? Jag minns att jag fick fram det en gång, men jag vet inte hur. Eller wait, ser man den i rutan där själva felet uppstår? I mitt fal i den lilla iframen jag har i menyn? Ska kolla lite o försöka följa era tips, tack så mkt för hjälpen, återkommer om jag inte får igång det. Om man har WEEEEE! Jag provade att ändra från include virtual till include file som du sa o nu verkar det gå!! Tack så mkt! *Problem löst* Men jag förstår ändå inte en sak, det fungerade ju på min test webb server här i nätverket :/ yeye tack så mycket iaf alla som hjälpt till Om jag inte är helt ute och svamlar nu så utgår "virtual" från rooten medan "file" utgår från samma mapp som den aktuella filen ligger i. Antagligen ligger inte filen lika långt ner i filstrukturen på din webbserver och på webbhotellet (såg att filerna ligger i underkatalogen "anton").asp problem tacksam för hjälp
Ber om ursäkt för att "frågan" blev så lång o bökig... vill bara ha lite hjälpSv: asp problem tacksam för hjälp
Active Server Pages error 'ASP 0126'
Include file not found
/anton/login.asp, line 1
The include file 'adovbs.inc' was not found.
den hittar inte "adovbs.inc" i mappen /anton/Login.asp
vad jag har för mig så ska själva adovbs.inc ligga i
ROTEN av hemsidan, och vad jag också tror mig veta
är att den inte alls skulle behöva köras "include" påSv: asp problem tacksam för hjälp
<code>
<!-- #include file="adovbs.inc"-->
</code>Sv: asp problem tacksam för hjälp
Edit/Ändring: Ne kunde inte få fram felmedelandet nu, ska kolla vidare...Sv: asp problem tacksam för hjälp
<code><!-- #include virtual="adovbs.inc" --></code>
da? Det är så det är i login.asp , men jag vet inte vad det är, eftersom det inte är jag som har gjort scriptet från början :/Sv: asp problem tacksam för hjälp
Sv: asp problem tacksam för hjälp