Hur gör man för att köra en asp-sida på servern t.ex. var 10:e minut. Du kan i body-taggen på en sida köra ett javascript efter önskat intervall så submittas sidan efter önskat intervall, precis som på chatten. Det är nog en timer jag ska göra. Problemet är att den måste köras även när ingen besöker sidan. Kan man lägga en timer i global.asa eller något liknande? Ser att du ställt samma fråga som mig !! Om du har tillgång till vb så kan du göra en komponent som gör det du vill och skapa en instans av den i Global.asa. Vet inte om det funkar eller hur bra det är. Min erfarenhet är att detta inte går att lösa i vanlig ASP. Ska du klara av det måste du köra ett klientprogram på serversidan som uppdaterar sidan, eller om du kör ett klientprogram hemma som var tionde minut uppdaterar sidan...Timer på servern
Det jag vill åstadkomma är att detta skall köras oavsett om det är några användare på sidan eller inte.
Mvh
Teodor LinderSv: Timer på servern
Dock måste NÅGON ha sidan igång. Annars får du lösa det med en funktion som du kanske skriver i vb och körs med en timer, eller ett program som du lägger på at-kommandot.
Har du frekventa besökare kan du även lägga det på session_onload i global.asa
Hälsningar
/PelleSv: Timer på servern
Mvh
Teodor LinderSv: Timer på servern
Skulle vilja höra om du hittat nån lösning på på det hela ???
JamesboySv: Timer på servern
Om du istället berättar varför du vill köra kod var 10minut och vad du vill åstakomma. Så kan vi komma med alternativa lösningar.Sv: Timer på servern
Timers finns ej i ASP, dock kan du ju räkna ut hur många tiominutare det gått sedan senaste uppdateringen och sedan göra dessa uppdateringar på rad efter varande så uppnår du samma resultat...