Hej! Jag är vilsen på SS men går det inte via admin att köra en "scanning" av alla filer så rättas detta upp automatiskt? Det finns något som heter i VSS "Analyze & Fix DB" - har du testat detta? Kör du från SourceSafe direkt, eller har du filerna i VS? Det verkar som att VSS-databasen mår bra i och med att det fungerar som det ska därifrån med alla projekt. De VB-projekt som finns i SourceSafe fungerar både från VB och VSS, det är bara asp-projekten som inte längre fungerar. Testa att skapa ett nytt projekt i VS och anslut mot SS för att hämta filerna Det går bra att lägga upp nya projekt och ansluta dem, men det går inte att checka ut filer från Interdev sen. Det går att checka ut filer direkt från VSS, men det gör ingen skillnad i Interdev, man får samma felmeddelande i alla fall.Mitt asp-projekt verkar ha tappat referenserna till SourceSafe
Efter en omstart av servern verkar våra asp-projekt inte längre förstå att filerna ligger under "sourcecontrol". Ikonen framför projekten är det valiga blå låset, men för övriga filer är låsen vita och vi kan inte checka ut filerna. När vi försöker ändra i en fil får vi meddelande om att vi inte har rättigheter nog att göra det. Jag antar att det har hänt något med behörigheterna i SourceSafe.
Är det någon som har något tips på hur vi ska komma till rätta med detta?
/KajsaSv: Mitt asp-projekt verkar ha tappat referenserna till SourceSafe
Hälsningar
/PelleSv: Mitt asp-projekt verkar ha tappat referenserna till SourceSafe
Vilken VS i så fall?
Kan du högerklicka filen och "lägga till" filen till projektet igen?
/USv: Mitt asp-projekt verkar ha tappat referenserna till SourceSafe
Det måste vara någon inställning som bara asp använder som har blivit konstig.
/KajsaSv: Mitt asp-projekt verkar ha tappat referenserna till SourceSafe
Funkar inte det, prova att checka ut filerna i SS, skapa ett nytt projekt i VS, och sedan ta de utcheckade filerna och bygg upp projektet på nytt
Skapa då ett nytt projekt i SS och försök sedan att ansluta som vanligtSv: Mitt asp-projekt verkar ha tappat referenserna till SourceSafe
Vi håller nu på att installera om servicepack på NT och optionpacket på servern och hoppas att det ska rätta till något.
/Kajsa