Hellu Gissning: Tecknet stöds inte av aktuellt typsnitt Nej det är inte så.... Några frågor... Du kan ju proa att placera PM fältet sist i din fråga. Hjälper ibland: jag har själv råkat ut för samma sak, det inträffar när texten innehåller "tabbar"Access & PM fält ... Varför blir det ??? -= EJ LÖ
En liten fundering.
Varför blir det ibland att det bara visas en när man skriver ut ett PM-fält via en VY ?
Händer aldrig i SQL...
Har konverterat flera sajter från SQL till mdb och problemet har upprepat sig ett antal ggr. Vad beror detta på ?
Jag lovar att det inte har med teckensnitt att göra....
För all text ersätts med en enda ...och det händer när det är enormt mkt data mängd i en vy där pm-fält ingår....Sv: Access & PM fält ... Varför blir det ???
Sv: Access & PM fält ... Varför blir det ???
Om jag har 5000 tecken i kolumnen så blir det bara ett enda tecken av allt.
(Font = Verdana)Sv: Access & PM fält ... Varför blir det ???
Hur har du gjort för att överföra från SQL till Access?
Vad har du för datatyp i SQL-servern?
Är det mer än 65000 tecken i SQL-kolumnen där det blir fel?
Om du använt nån guide för att få information från SQL till Access och det är då blir fel så skulle jag försökt att göra en kodsnutt i Access som använder ADO för att läsa info från SQL och sedan försöka skriva den till access-databasen och se om det blir något fel, här kan man ju också kontrollera att informationen får plats i ett PM-fält...
/FredrikSv: Access & PM fält ... Varför blir det ???
Kolla så att du har rätt datatyp och att den klarar av att ta emot alla tecken.
Fast jag har för mig att Access brukar klippa texten eller ge ett felmeddelande om texten man sätter in är för stor.
/Anna-KarinSv: Access & PM fält ... Varför blir det ??? -= EJ L
SELECT Fält1, Fält2, Fält3, FältPM
FROM TabellNamn Sv: Access & PM fält ... Varför blir det ??? -= EJ L