Hej vänner! Om du byter från en miljö till en annan och inte får det att fungera kan det bero på flera faktorer. Antingen har du inte rätt MDAC eller Jet 4.0 motor installerad. Det kan även vara så att din accessdatabas inte ställts om så den har skrivrättigheter. Tack för snabbt svar.Fel andra gången MDAC ansluter
Jag har ett problem med en webbapplikation jag driftsätter.
I utvecklingsmiljön fungerar allt enligt boken, men i produktionsmiljön får jag nedanstående felmeddelande varje gång MDAC ansluter för andra gången:
Error Type:
Provider (0x80004005)
Unspecified error
I min applikation innebär det konkret att jag kan använda MDAC för att koppla upp en anslutning till databasen och logga in en användare. Därefter går applikationen inte att köra. Har provat med ny MDAC version på servern utan framgång. Dessutom öppnas och stängs connection-objekt enligt praxis.
Tips?
/ChristofferSv: Fel andra gången MDAC ansluter
Nu angav du inte vilken datakälla du hade, inte heller din connectionsträng så det är svårt att ge dig ett specifikt svar. Återkom gärna
Hälsningar
/PelleSv: Fel andra gången MDAC ansluter
Min accessdatabas har skrivrättigheter.
Connectionstring:
Const DSN = "DRIVER=Microsoft Access Driver(*.mdb);UID=;DBQ=C:\Inetpub\wwwroot\cv\db\Database.mdb;DriverId=25;Fil=MS Access"
Tyvärr har jag inte informationen om MDAC / Jet tillgänglig. Antar att det skall vara de senaste versionerna?