Jag får ofta felmeddelandet: Här kommer ett tips som kanske låter fånigt....och jag vet inte alls om det är samma problem som jag hade en gång. Har tyvärr inte kunnat svara tidigare (fick barn häromdagen =) Nu har jag i alla fall kunnat reproducera felet och testat med din åtgärd - det funkade! Bra att det funkade o GRATTIS TILL BARNET, hoppas du sovit mycket innan för nu är det slutsovet.....:-)Could not use ''; file already in use.
Microsoft JET Database Engine error '80004005'
Could not use ''; file already in use.
/startsida.asp, line 45
Line 44-45: Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source =" & Databas
Vid en sökning så hänvisas felmeddelandet ofta till att servern har felaktiga rättigheter eller fel version av MDAC installerade.
Till saken hör att jag använder samma kod på flera konton både på det aktuella webbhotellet (Ballou) och andra webbhotell. Men det är bara på just denna sida felet uppkommer. Jag har även försökt med en "gammal access-connection" men felet kvarstår. Några tips?Sv: Could not use ''; file already in use.
I mitt fall hade jag databasen öppen samtidigt som jag försökte öppna sidan och då fick jag ett liknande felmeddelande. När jag sedan stängde databasen fick jag fortfarande samma felmeddelande.
Någon tipsade då om att döpa om "data-sourcen", i ditt fall variabeln "databas". Döp den till något felaktigt. Spara och försök öppna asp-sidan. Då kommer ett annat felmeddelande.
Döp sen om den till det rätta igen och oupps så funkade det.....
Varför det funkade sen vet jag inte, men funkade gjorde det...:-)
Detta kanske inte alls hjälper dig, eller ens är i närheten av ditt problem, men du kan ju alltid prova. Funkar det så var det ju en enkel fix....:-)
/JockeSv: Could not use ''; file already in use.
Tack för det.Sv: Could not use ''; file already in use.
/Jocke