Hejsan, min kod ser ut: Jag kan inte mySql men testa denna: får det ej till att funka, såhär ser min kod ut: Vad använder du för databas? Limit är specifikt för MySQL och fungerar alltså inte med Access/MSSQL t.ex. Skulle tro att du inte får ut några poster testa att göra följande och se vad du får för resultat Min förste tanke är: har du skapat 'Conn' objektet före du gör Execute på det, så det inte är där den stoppar?Limit
<code>
<% Set bild = Conn.Execute("SELECT * From bilder where kategori = '" & kat & "' and status = 'true' ORDER BY datum desc LIMIT 10") %>
</code>
Jag får felmeddelandet:
Körningsfel i Microsoft VBScript error '800a01a8'
Objekt krävs
Observera att 'true' inte är någon Ja\Nej box utan det är bara en lagrad info i databasen, så felet måste vara hos Limit 10.
Tacksam för svar!
HassanSv: Limit
<code>
<% Set bild = Conn.Execute("SELECT * From bilder where kategori = '" & kat & "' and status = 'true' ORDER BY datum desc LIMIT 0,10") %>
</code>
mvh icaaqSv: Limit
<%
Set RSTop = Conn.Execute("SELECT * From bilder where kategori = '" & kat & "' AND status = 'true' ORDER BY snitt desc LIMIT 0,10")
Do until RSTop.eof or i = 10
i = i + 1 %>
"><%= rstop("username") %><br>
<%
RStop.movenext
loop %>Sv: Limit
/JohanSv: Limit
<code>
<%
strSql = "SELECT * From bilder where kategori = '" & kat & "' AND status = 'true' ORDER BY snitt desc LIMIT 0,10"
Set RSTop = Conn.Execute(strSql)
If RSTop.EOF then
Response.Write "strSql: "&strSql
Response.Write "sorry inga poster"
Else
Do until RSTop.eof or i = 10
i = i + 1 %>
"><%= rstop("username") %><br>
<%
RStop.movenext
loop %>
End If
</code>
mvh icaaqSv: Limit
Går utifrån att du har gjort det, men jag måste bara fråga. :)