Jag vill visa senaste bilden o har detta: sorry grabbar, gjorde en jättelätt misstag, min databas va mincon o inte conn =) Här har ja ett annat fel.Senaste Bilden
<code><% If kat = "tjejer" OR kat = "killar" OR kat = "bakgrund" OR kat = "roliga" OR kat = "motor" OR kat = "djur" OR kat = "narbilder" Then
Set bild = Conn.Execute("SELECT * From bilder where kategori = '" & kat & "' AND status = 'true' ORDER BY datum desc LIMIT 0,1") %>
Senast upplagda bild ">" alt="Senaste Bilden" border="1">
<% bild.movenext
set bild = nothing
End If %></code>
felmeddelande:
Körningsfel i Microsoft VBScript error '800a01a8'
Objekt krävs.
Jag använder mysql.Sv: Senaste Bilden
Sv: Senaste Bilden
Jag vill att man endast skall kunna rösta 1 gång per timme, men felet är att det går att rösta oändligt många gånger.
Jag använder följande kod:
<code>
<% If Request.Querystring("do") = "rosta" Then
Session.lcid = 1053
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "driver=MySQL;server=195.22.69.6;uid=wis1878;pwd=hej;database=wis1878"
If Request.Cookies(Request.Querystring("id")) = "true" Then
Response.Redirect "default.asp?kat=" & Request.Querystring("kat") & ""
Else
Set RecSet = Conn.Execute("SELECT * From bilder Where id=" & Request.Querystring("id"))
vote = Request.QueryString("vote")
Conn.Execute("Update bilder Set summa=summa+" &vote &" Where id=" & Request.Querystring("id"))
Conn.Execute("Update bilder Set totalt=totalt+1 Where id= " & Request.Querystring("id"))
Conn.Execute("Update bilder Set V"&vote&"=V"&vote&"+1 Where id=" & Request.Querystring("id"))
Conn.Execute("Update bilder Set snitt=summa/totalt Where id=" & Request.Querystring("id"))
Recset.Close
Conn.Close
Response.Cookies(Request.Querystring("id")) = "true"
Response.Cookies(Request.Querystring("id")).Expires = DateAdd("h", 1, now)
Response.Redirect "default.asp?kat=" & Request.Querystring("kat") & ""
End If
End If %></code>
Obs: Vad ska ja använda i Mysqlfront för att scriptet ska visa decimala tal o inte heltal ?