prestanda ASP+SQL+SP osv.. Jag har nog ett 20-tal anrop också på min framsida, men alla är stored procedures - och det är det snabbaste sättet. Om du däremot hämtar upp mer data än du behöver, tar sådant extra tid. Det är alltså svårt att svara på vad du kan tänkas göra fel utan att få se något... ok.. se alltid till att avslutningsvis skriva: mm.. men efterssom antalet RS ökar konstant och minnet sviker 50% av tiden så "går jag efter" när all kod är klar på alla sidor.. Speciellt när utveklingen ska ske på minimal tid.. Föresten.. se till att man inte får mail om man svara på sitt eget inlägg.. ;) *irriterande* På IIS4 är det default response.buffer=false, däremot på IIS5 så är den default true. När du sätter response.buffer=true så innebär det att sidan skall göras klart helt innan den skickas till browsern och i motsatta fall kan den börja skicka data innan hela sidan är klar. Som du kanske förstår så beror det lite på hur sidan är designad om du skall tjäna tid eller inte...Någon som har en bra artikel om:
min sida har säkert 20 RS på första sidan.. allt körs med SQL och StoredProcedures.. men hinner få SQL server timeout..
Behövet tips.. Snabbt!Sv: Någon som har en bra artikel om:
Det handlar nog mer om vilken teknik du använder dig av för att göra dina anrop, exempelvis om du öppnar en hel tabell, eller ställer en fråga med ett urval osv. Det handlar även om att använda index osv..
/PelleSv: Någon som har en bra artikel om:
Sitter och optimerar mina includade menyer nu.. gör om allt till en sträng som skrivs till session, och skrivs bara till session och görs bara som sträng om just den sessionen e tom lixom..
Det lär snabba upp en del..
Sedan ska jag ta en titt på vad jag öppnar.. men jag tror jag optimerat så mycket det går.. eller ja.. man kan väll kanske öppna flera tabeller med en SP istället för 2 osv.. men tycker att ballou borde klara mer än så..
De ska föresten fördela om trafiken på fler SQL servrar nu då trafiken stigit.. *oops undrar om man kan vara skylldig till nåt*
/AcidESv: Någon som har en bra artikel om:
set rst = nothing
set con = nothing
Sådant strular till det rätt bra på IIS annars, ja - det kan vara du som tynger ner den :-)
Testa alltid att köra igenom saker ordentligt på din lokala SQL-server innan du implementerar grejorna...Sv: Någon som har en bra artikel om:
Känns det snabbare om man kör med Response.Buffer = False eller går det bara segare för användaren??Sv: Någon som har en bra artikel om:
Sv: Någon som har en bra artikel om:
Att sätta connections och recordset till nothing är ett måste - Ballou och andra ISP kan stänga din site annars tills du fixar sådant, för sådant drar ner prestandan och i värsta fall sänka servern för övriga kunder.
Jag som alltid ställer upp skall se till att mail inte skickas om man själv är ansvarig för inlägget - ta en titt på ditt visitkort, kan inte du också ställa upp ;-)
Hälsningar
/Pelle