hej. Jag har en vanlig paging på en sida jag arbetar på. Då det är mycket info i databasen, blir det fult och otydligt med massa länkar längst ner. Har för mig att det finns något sådant exempel under "tips & tricks". Det finns en bra artikel här som jag själv använder på de flesta sidor, sök i artiklarna på paging. Jag hittar den faktiskt inte. Hittar däremot tips och artiklar på den vanligare typen av paging, med länkar. Är det någon som vet vilken artikel de menar? Jag hittar ingen där själva sidnavigeringen sker i en select (rullgardin)? Denna funktionen kanske kan var till någon hjälp?Paging med rullgardinsmeny
Jag skulle vilja lägga pagingen i en rullgardinsmeny (select). I den skulle vara bra om det stod "1-10, 11-20, 21-30" så att man på så sätt kan dela upp recordsetet. Jag har sökt på paging och hittat mycket, men ingeng artikel på hur man löser det på detta sätt dock. Men man ser det ju ofta på siter.
Någon som vet vart jag kan läsa om detta, eller hjälpa mig lösa.
Mvh//RobertSv: Paging med rullgardinsmeny
Sv: Paging med rullgardinsmeny
/PelleSv: Paging med rullgardinsmeny
<code>
Sub PageList(PageSize, PageCount, Page)
Dim Temp
Dim Index
Response.Write "<SELECT Name=""Page"" Size=""1"">"
For Index = 1 To PageCount
Temp = (Index - 1) * PageSize
If Index = Page Then
Response.Write "<OPTION Selected Value=""" & Index & """>" & Temp + 1 & " - " & Temp + PageSize & "</OPTION>"
Else
Response.Write "<OPTION Value=""" & Index & """>" & Temp + 1 & " - " & Temp + PageSize & "</OPTION>"
End If
Next
Response.Write "</SELECT>"
End Sub
</code>