Har gjort ett formulär mha av Javascript som kollar att användaren fyllt i alla uppgifter innan formuläret kan skickas iväg. Det finns även en funktion som räknar ihop ett pris beroende på olika omständigheter. Allting funkade tills jag skapade en asp sida för att skriva ut alla uppgifterna. Då fungerar inte längre räkna funktionen samt kollen att alla fält är ifyllda. Uppgifterna skickas och skrivs ut mha asp sidan så det funkar, men inte mina kollar som är skriva med Javascript från den befintliga html sidan. Lite kod att visa skulle absolut hjälpt... Kan du inte skicka uppgifterna i formuläret till servern och beräkna dem där?Javascriptproblem
Funderar på om det inte går att blanda javascript och asp eller....
Tacksam för svarSv: Javascriptproblem
Hur såg det ut när du körde utan ASP? Lägg in kollen i t.ex. onSubmit i din form så skulle det kunna fungera.
Men som sagt, svårt att hjälpa utan lite kod :P
/MichaelSv: Javascriptproblem
<FORM NAME="form1" onSubmit="return kolla()" ACTION="bekrafta.html" METHOD="get" TARGET="_top">
Så ser det ut i mitt orginal när jag inte skapat asp-sidan. Här kommer man bara till en html sidan där ordern är bekräftad.
<FORM NAME="form1" onSubmit="return kolla()" ACTION="iisstart.asp" METHOD="get" TARGET="_top">
Här har jag enbart bytt att infon skickas till iisstart och då körs inte kollen som ser till att alla fälten är ifyllda.
Jag vet att dessa funktioner fungerar eftersom dom gör det innan asp sidan skapas.Sv: Javascriptproblem