Hej. Du kan göra en vbs-fil som du lägger in på din webbserver via at-kommandot. En asp-sida startas endast när någon surfar till den eller om du har en asp-sida med javascript som refreshas med x sekunders intervall. Men även i det sistnämnda fallet måste sidan vara öppen i någon webbläsare. Förstår jag dig rätt att du föreslår att jag gör en vbs som innehåller kod för att hämta data, bearbetar och lägger in i access databasen !?!? Nu var det ju inte mig du frågade, men jag är helt övertygad om att det var så pelle menade! Du kan göra en vbs-fil eller ett program som t.ex. är gjort i vb... Förstår jag dig rätt att du föreslår att jag gör en vbs som innehåller kod för att hämta data, bearbetar och lägger in i access databasen !?!? Kanske en liten VB-app som ligger och snurrar på servern (om ISP tillåter) som fixar det jobb du önskar löser problemet. Jodo ISP tillåter för det är jag själv !! Den ska ju i så fall ligga på vår intranet server !!Trigger funktion ???
Jag undrar om man kan göra en triggerfunktion på en asp sida som flyttar hämtad data till en annan databas på en viss tidpunkt oavsett om sidan är öppen eller inte ??
Just nu har jag en asp sida som hämtar data från en sybase databas, gör lite beräkningar och visar resultatet !! Jag vill flytta resultatet till en Access databas där den ska sparas och fungera som ett arkiv. Som jag byggt just nu kan jag flytta datan varje gång sidan uppdateras eller öppnas. Men jag vill ha lite automatik i det hela och få detta att ske på natten då inga förändringar görs i databasen.
Några förslag ???
//Frederick.... man har det inte roligare än man gör det !!!Sv: Trigger funktion ???
Sv: Trigger funktion ???
/JohanSv: Trigger funktion ???
//Frederick... Man har det inte roligare än man gör det !!Sv: Trigger funktion ???
Ser ut som jag få ta och läsa lite artiklar om VB och databaser och börja bygga !!
Kommer säkert med mer frågor framöver.
//Frederick....