När jag ska köra filen som visar inloggade så får jag ; Application("DSN") är en variablel och den skall innehålla en connectionsträng. Om du har en DSN uppsatt kan du istället skriva: Ok.. Kan det vara vilken DSN som hellst eller måste den vara typ specifierad?? Nej, det kan inte vara vilken som helst. Det måste vara en korrekt anslutningssträng till den databas du skall använda dig av. Hmm.. Min databas behövs väll inte när jag ska regga SessionID och Now() typ..PRoblem med "Visa aktiva användare"
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified
/ra1nyday/activeusers.asp, line 12
på con.Open application("DSN")
Varför då??
Är det fel ADO eller nåt annat??Sv: PRoblem med "Visa aktiva användare" exemplet..
con.open "dsnnamn","user","password"
Exemplet du använder kräver att det i global.asa gjort liknande:
Sub application_onload()
application.lock
application("DSN") = "dsn=dsnnamn;uid=sa;pwd="
application.unlock
End Sub
/PelleSv: PRoblem med
eller är det som jag tror att rstActiveUsers inte har nåt att göra med den DNS en??
Får fortfarande problemet med att rstActiveUsers inte är ett objekt.. Är det då servern som inte kör mitt global.asa script??Sv: PRoblem med
Ja - det kan vara så att global.asa inte körs, är den placerad i rooten av din hemsida?Sv: PRoblem med
Det är väll bara för att hämta typ USERID eller USERNAME whatever.. det har jag redan hämtat så då har den delen alltså inget med strActiveUsers att göra after all..
Min Global.asa ligger i roten..
Ligger ju på Ballou.. fick du be dem starta om eller nåt??