Jag vet att jag kanske skriver här lite för ofta men jag är rätt så ny på asp och nånstans ska man ju lära sej det =) Om jag har uppfattat din fråga och tabelldefinition korrekt så borde denna frågan lösa problemet: det verkar stämma bra, ska testa koden så hör jag av mej hur det gått senselect problem igen
SQL = "Select forum.id, forum.titel, forum.inlagg, forum.datum, forum.huvudid, forum.svar, forum.skribentid, jenovamembers.anvnamn, jenovamembers.alder, jenovamembers.kon from forum inner join jenovamembers on forum.skribentid = jenovamembers.id where snabbval='yes' and skribentid='" & Session("id") & "' order by forum.nummer asc"
rs.open SQL, Connect
så långt fungerar det men nu vill jag först hämta 'forumid' från tabellen "snabbval" där 'användarid' är samma som :sessionen id: och sedan välja allt från tabellen "forum" där 'forumid' från "snabbval" är samma som 'id' i "forum"
skrev tabeller inom "" och kolumner inom '' för att det inte skulle bli så råddigt..
nåja koden där uppe är antagligen rätt så fel.. tror jag läst nånstans att man ska använda (paranteser) men vet inte hur jag ska göra.. hoppas att nån av er vet det.Sv: select problem igen
Select
forum.id
, forum.titel
, forum.inlagg
, forum.datum
, forum.huvudid
, forum.svar
, forum.skribentid
, jenovamembers.anvnamn
, jenovamembers.alder
, jenovamembers.kon
from snabbval