Hur får man download fönstret att vissa sig istället för att ie öppnar programet acossierat med filen? Med response.binarywrite påtvingar du en nerladdning under förutsättning att du har rätt contenttype satt. Hur skriver jag in det på sidan vilken kod finns det något fungerande exempel? Vad är det för filtyp det gäller? Det måste jag nämligen veta för att sätta rätt content-header på sidan? Om du söker contentheader i forumet så finns det säkert redan inlägg som förklarar och visar detta. Nja, inte riktigt så, måste ha "en content" som inte browsern känner igen, t.ex. såhär: [Streama filer till webläsaren] Lägger in din kod mellan head och body får detta fel Du skall inte ha någon anna kod på sidan. [Streama filer till webläsaren] fungerade sist jag testade (kanske ett halvår sedan).Force download
Sv: Force download
/JohanSv: Force download
Header Error
/wwwsidor/ES-IT Joakim Dörner/FM/fmbastwebb/default.asp, line 22
The HTTP headers are already written to the client browser. Any HTTP header modifications must be made before writing page content.
Filerna jag vill spara är .doc .xls .pdf främstSv: Force download
Annars komer den blanda html och din fil vilket ger ett korrupt resultat.Sv: Force download
/Johan