Går det att använda paging när man använder uttrycket set RS = connect.execute(SQLstring) När jag använder Set RS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset") så fungerar det. Nej, för då blir det alltid server sided recordsets. Man måste ha client sided recordsets för att kunna köra .MoveFirst , .RecordCount osv. <b>Nej, för då blir det alltid server sided recordsets. Man måste ha client sided recordsets för att kunna köra .MoveFirst , .RecordCount osv.</b> Jag ska kunna söka efter poster i databasen via ett formulär , t.ex Lösningen är som du själv har listat ut, att använda rs.open. con.execute ger inte de inställningsmöjligheterna av recordsetet som krävs för att kunna använda paging. går att göra en "fuling" där faktiskt.Paging
Sv: Paging
Sv: Paging
Det har väl inte med server-/client-sided utan om vilken cursor-typ man använder? (men serversided recordset kan väl inte ha "rätt" cursortyp?) .Execute ger väl adOpenForwardOnly? Någon som kan bekräfta/rätta?
/JohanSv: Paging
Artist
Titel
Media
.
.
.
osv
resultaten jag får fram ska jag sedan dela upp med hjälp av paging så att jag t.ex visar 20 poster per sida men jag får det inte att fungera. Några bra förslag på en lösning?Sv: Paging
/JohanSv: Paging
Använd .GetRows() ... du får tillbaka en 2-dimensionell array som inte är speciellt svår att dela upp i olika sidor .... nackdelen är att det blir mycket OH men prestandan är lika bra som den andra pagingen (ADODB.Recordset) upp till 1000 poster returnerade.
cya,
PatrikBSv: Paging
Hej
Kolla på Artikel [Alternativ till traditionell paging] där har du paging och det sättet kanske fungerar som du vill.
/Anna-Karin