Hallå! Jag har precis börjat med ASP och har skapat min första gästbok, men jag kan inte skriva till den.... Är själv nybörjare men jag har hafft samma problem och var tvungen att ge skrivaccess till db-filen från IIS samt ge användaren fulla rättigheter (IUSR_DATOR) Vet inte riktigt med XP, men med 2000 högerklickar du iaf på filen, väljer Säkerhet -> Lägg till och hitta IUSR_. Sen när du lagt till den så klickar du i "Skriva" där nere... Här kan du läsa mer om hur du går till väga: http://www.aspsidan.nu/default.asp?page=readArticle&menu=2&aId=76Skriva till Access databas
Jag har laddat ner 4 eller 5 färdiga gästböcker till datorn och det är samma skit där, det gör inte att skriva till dem. Det kommer upp Error 500:100 (Internal server error).
Jag tror att det är bågot med IIS men vet inte vad, någon som har något/några bra tips vad som kan vara fel?
Jag använder Winsows XP Pro
Databasen jag skriver till ligget under c:\IntePub\wwwroot\db och den är inte skirvskyddad.Sv: Skriva till Access databas
mvhSv: Skriva till Access databas
Kanske inte är samma med XP, annars tror jag det finns någonstans på Aspsidan.nu hur man gör ;)Sv: Skriva till Access databas