Jag försöker ladda upp en fil med aspSmartUpload. Koden för att spara filen ser ut som följer: Nu har jag inga större belägg för detta, men jag har svårt att tro att det går... "file"-fältet består ju inte bara av sökvägen till filen, även om det ser så ut, den innehåller ju själva filen också. Om du då skulle kunna lagra sökvägen i en variabel och ladda upp den vid ett senare tillfälle innebär det ju att du skulle kunna ändra sökvägen och ladda upp vilken fil som helst från klienten... Ok. Det går alltså inte att skapa något dolt file-element som man kan lagra det inte? du kan ladda upp det till det binära minnet. en FILE-fält Du har inte skrivit exakt vad du vill göra, men en lösning kan du vara att att ladda upp filen med en gång till ett temporärt ställe på servern, när du sedan har valt lite mer saker som bestämmer vart/hur den ska sparas så kan du ju kopiera den... Jag tror det lättaste blir att göra som Johan föreslog.Fråga om aspSmartUpload
FileUpload.files.item(1).saveas "D:\inetpub\......"
Det funkar utmärkt om man laddar upp filen direkt, dvs om man väljer filen i ett <input type="file">-formulär och sedan skickar till sidan där filen ska laddas upp.
Men hur gör jag om jag vill spara filen till senare och inte ladda upp den direkt? Jag har testat att lagra strängen i ett hidden-fält men då funkar det inte.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Tacksam för svar.Sv: Fråga om aspSmartUpload
/JohanSv: Fråga om aspSmartUpload
Går det heller inte i ASP att lösa det på?
Någon?Sv: Fråga om aspSmartUpload
exakt hur det fungerar vet jag ej, men det går att spara
det där och senare med FSO (File System Object) skriva
dem till webbservern..Sv: Fråga om aspSmartUpload
är satt till READ-ONLY
just pga av det
för annars kan ju vemsomhelst
sno filer från din dator
utan ditt godkännande..Sv: Fråga om aspSmartUpload
/JohanSv: Fråga om aspSmartUpload
Tack så mycket alla.