Jag skulle vilja göra en kalender med auto popup alarm, som en kalender med hjälp av asp. Det är inga problem att göra. Du behöver kolla om det finns något inbokat den aktuella dagen. Om det gör det skulle jag sätta onLoad='javascript för att öppna litet nytt fönster' i body-taggen. Sedan får du ha ett fält i databasen som håller reda på om man läst noteringen eller inte (om man klickat OK el. Avbryt). Så när man trycker på OK så uppdaterar du helt enkelt databasen. Okej, men vad menar du med "om det finns något inbokat den aktuella"? tackar för svaren!Datum alarm?
T.ex om man har skrivit in i database 2003-02-18 att när denna datum är förbi ska det poppa upp ett meddelade att "Idag ska du åka till malmö kl 14:00" och detta ska hämtas ur samma databas som datumet är hämtat. När detta meddelade har "poppat" upp ska man kunna välja "Ok" eller "Avbryt" om "Ok" väljs ska den hoppa över denna post och om "Avbryt" väljs ska den vara kvar, altså nästa gång ska den "poppa" upp igen eftersom du tryckte "Avbryt".
Är detta möjligt? Vad ska man avnända sig utav?
mvh/AndréSv: Datum alarm?
red: Hade glömt 'dagen' i en meningSv: Datum alarm?
Men som sagt där ligger en HEL del jobb bakom :( Får börja snickra mig fram.Sv: Datum alarm?
Hej
Kolla på http://www.cougarit.net/todo/login.asp den gör väl till viss del det du vill.
Källkoden är fri att ladda hem och mecka om, jag kan väl få en liten credit kanske?
Jag kommer att lägga upp en omdesignad och ändrad kod snart, där finns veckonr i almanackan, vilket inte finns nu,
/Anna-KarinSv: Datum alarm?
Men nu vadför får jag detta meddelande?
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access] Det går inte att uppdatera. Databasen eller objektet är skrivskyddat.
Jag har kollat alla mappar och filer att den inte är skrivskyddad, någon som vet vad det kan vara för fel?Sv: Datum alarm?
Du måste sätta att IUSR_datorNamn har skrivrättigheter på databasen, kolla även så att den inte har blivit skrivskyddad i egenskaper.
/Anna-Karin