Hej, mySQL räcker nog...förmodligen räcker Access ett bra tag oxå... Det jag använder är... <b>Kollade lite på sql-server, men det verkar var ganska dyrt överallt. Tror ni mySQL räcker för en webshop, som förhoppningsvis blir välbesökt...:-) ?</b> på http://www.datormagazin.se/whg.html finns en bra webbhotellguide.. Tack för svaren!!! <b>Har du några exempel på vad som inte fungerar, på sånt som man tycker borde fungera?</b> Går det inte att skriva en SQL fråga som ger samma resultat som en tex vy i access utan att den blir några större problem ? Säger bara en sak, bästa webbhotellet i de här landet enligt mig är : <b>Går det inte att skriva en SQL fråga som ger samma resultat som en tex vy i access utan att den blir några större problem ?</b> Kika på http://www.24-7webhosting.com Tack för alla svar!! Varför går det inte bra att skriva en SQL-fråga som ger resultatet av en "fråga av en redan befintlig fråga" .... Vad vinner man på subquerys i MS-SQL eller access ? Billiga webhotell är inte alltid sämmre än de dyrare. Men oftas är de billigare snålare på något tex. bandbredd och serverkraft. Men som sagt finns det även dyrare webhotell leverantörer som är dåliga... Träligast är när det är mycket driftstörningar. www.space2u.com kostar 25kr/mån med asp stöd, tror att det är något extra för mySql. Svensk server med bra service. Priset spelar ingen roll, den bästa enligt mig är www.box.se <b>Varför går det inte bra att skriva en SQL-fråga som ger resultatet av en "fråga av en redan befintlig fråga" .... Vad vinner man på subquerys i MS-SQL eller access ? <URL:www.chatis-itdesign.se> har ett bra webbhotellBra(!) webhotell med stöd för asp och mySQL sökes!!
Någon som vet något bra webhotell som stödjer asp OCH mySQL? Gärna till hyfsat pris...:-) Jag har sökt lite, men det finns ju en uppsjö av webhotell, så det är svårt att veta vilka som verkligen är seriösa och bra.
Jag ska bygga en webbshop och MSAccess känns för liten och då väl mySQL nästa steg, eller?
Kollade lite på sql-server, men det verkar var ganska dyrt överallt. Tror ni mySQL räcker för en webshop, som förhoppningsvis blir välbesökt...:-) ?
Hälsningar JockeSv: Bra(!) webhotell med stöd för asp och mySQL sökes!!
Kolla in Loopia, men surfa in på www.aspsidan.nu först och leta efter ett erbjudande så att du får mySQL på köpet :-)Sv: Bra(!) webhotell med stöd för asp och mySQL sökes!!
www.sajthotellet.comSv: Bra(!) webhotell med stöd för asp och mySQL sökes!!
Du kommer inte märka någon prestandaskillnad, det du däremot ska ta hänsyn till är funktionaliteten. MySQL saknar mycket av den funktionaliteten som man tar som självklart när man har jobbat med MSSQL och även Access. Mitt tips är att tänka igenom vad du vill göra och sedan testa om det fungerar i MySQL på ett smidigt sätt. Många saker går att lösa med MySQL och en massa ASP-kod, men då försvinner en del av prestandavinsten jämfört med Access. Sedan hänger Access med rätt länge, men det beror ju på vad du menar med välbesökt...:)
/JohanSv: Bra(!) webhotell med stöd för asp och mySQL sökes!!
Sv: Bra(!) webhotell med stöd för asp och mySQL sökes!!
JohanD:
Vet inte riktigt vad som inte kommer att fungera men:
En enkel webshop innehåller ju inte så mycket komplicerad sql.
Har du några exempel på vad som inte fungerar, på sånt som man tycker borde fungera?
/JockeSv: Bra(!) webhotell med stöd för asp och mySQL sökes!!
Subqueries och vyer/frågor till exempel. Troligen inget du kommer få jättestora problem med, men det kan ju vara bra att känna till i alla fall. Det är mer när man ska göra sammanställningar av olika slag det blir problem...
www.bluerange.se
Stödjer i stort sätt allt! Och är inte dyr heller! Rekommenderar jag skarpt!Sv: Bra(!) webhotell med stöd för asp och mySQL sökes!!
Om du använder frågan som en "vanlig datakälla" kan du ju använda SQL-uttrycket utan problem. Men om du däremot bygger en fråga på en annan fråga får du problem eftersom du inte kan använda subqueries i MySQL. Du måste alltså skapa en temporär tabell (vilket det inte vad jag vet finns något bra stöd för) och detta blir rätt bökigt.
har stöd för det mesta och framför allt så har dom en kanon-suport och aldrig omöjliga.Sv: Bra(!) webhotell med stöd för asp och mySQL sökes!!
Jag ska nog klar mig med mySql låter det som..
Jag valde Loopia, dom tycker jag verkar bra och hysfat billiga...
Jag vet inte om jag har inbillar mig, men det känns som om det är FÖR billiga webhotell är(borde?) dom kanske sämre på något annat, support, tillgänglighet kanske?
Men jag kanske har helt fel, jag har inget belägg för detta....bara en känsla jag har...:-)
Ha de gött!!
/JockeSv: Bra(!) webhotell med stöd för asp och mySQL sökes!!
Det blir kanske lite mer SQL-frågor ("Select ....") att hålla koll på i ens kod... eller ? Sv: Bra(!) webhotell med stöd för asp och mySQL sökes!!
Sedan kan ju risken vara att de går i konkurs om de är för generösa med priset på sin tjänst. Sv: Bra(!) webhotell med stöd för asp och mySQL sökes!!
Det blir kanske lite mer SQL-frågor ("Select ....") att hålla koll på i ens kod... eller ?</b>
Kan inte komma på något bra exempel nu, men du kan titta på min fråga: [Poster -> Kolumner] Den ser jag ingen lösning på i MySQL...
Kom iofs på ett exempel nu som jag tror inte går att lösa utan subqueries:
Produkter:
ProdID
Namn
BeställdaProdukter:
ProdID
Köpare
Antal
Säg nu att du vill ta bort alla produkter som inte har blivit beställda någon gång, hur gör du det med MySQL? Med subquery kan du t.ex. göra såhär:
DELETE FROM Produkter WHERE NOT ProdID IN(SELECT ProdID FROM BeställdaProdukter)