Hej, Vid inloggningen antar jag att du tilldelar en sessionsvariabel ett värde. Tack för hjälpen, ska testa If Session("DinSession") = EMPTY Then För att hindra sidan från att cachas skriver du följande: 1000 tacck för korrhjälp! Det där med text är verkligen ett aber ........säkerhetsproblem
håller på att utveckla en webplats som uppdaterar en databas/hemsida.
Efter utloggning, om browsern fortfarande är öppen, är det bara att klicka med Back-knappen, så kommer man in i på platsen utan att logga in.
Besvärligt. Hur kan jag lösa det här tro?
Kolla gärna in på http://www.lis-rosenqvist.info/lindochco/update/upstart.asp ,du kan logga in som s och s.
Tacksam för tips.
LisSv: säkerhetsproblem
Denna sessionsvariabel är med dig hela vägen ända tills du loggar ut eller har varit inaktiv ett visst antal minuter. (20 min standard för IIS)
Hur som helst... vid utoggning måste du köra en Session.Abandon
För att förhindra att någon skall kunna backa tillbaka till besökta sidor kan du, på de sidor med databaskoppling, lägg in en villkorsats som kontrollerar om sessionsvariabeln är tom eller inte.
If Session("DinSession") = EMPTY Then
Server.Redirect("Felmeddelandesida.asp")
End If
Denna kontroll måste ligga ovanför databaskopplingen.Sv: säkerhetsproblem
Server.Redirect("Felmeddelandesida.asp")
End If
Vid inlog läggs ett userid i en session och vid utlog Session. Abandon,så det ligger inte där. Det knske också borde gå att stoppa sidor från att cachas. Ska först prova med koll om session är tom.
Åter tack för tips,
/LisSv: säkerhetsproblem
<code>
<% Response.Expires = 0 %>
</code>Sv: säkerhetsproblem
Vänliga hälsningar, Lis