Hej, Hej Marcus, det finns en artikel om detta i asp-sektionen som du kan använda. Finns även programkod i filarkivet som är komplett för detta ändamål. 1) Med asp-sektionen antar jag att du menar kurser och artiklar. Där har jag hittat en funktion för att ladda upp filer, vilken verkar fungera bra, men jag lyckas inte få den att lagra filerna i en databas utan de sparas på servern/datorn. Är det denna funktion du menar?Ladda upp filer i en databas - blir tokig
Jag har nu suttit i tre dagar med att försöka ladda upp filer i en databas. Jag tror iof. att jag lyckats ladda upp filer med hjälp av FileUpload Object 2.6 (se länk nedan) men den ballar ur vid större filer så jag vänder mig till era vänliga själar för hjälp.
Jag har nu insett (som vanligt) att om man ska ha något fungerande måste man skriva det själv så, vilka kommandon är det jag ska använda?
Jag har fattade det som att man gör en post-form som ger filnamnet fill asp-koden, där man läser in filen med Request.BinaryRead och sedan skriver filen (något saknas här emellan antar jag) med Request.BinaryWrite dit man ska, i mitt fall en databas.
Mvh
MarcusSv: Ladda upp filer i en databas - blir tokig
Sv: Ladda upp filer i en databas - blir tokig
2) Sökte i Filarea för att se om det fanns något där men det enda jag kunde hitta var den FileUpload Object 2.6 som jag redan använt mig av, vilken inte verkar klara större filer då den hänger sig (20mb iaf).
Marcus