tjena Går det inte att flytta form starten så att den ligger före selecten? NJA? problemet blir då att jag har en till knapp som använder selecten i en annan form som laddar en helt annan sida. varför inte lägga allt i samma form, och sedan känna av vilken submitknapp du klickat på? vart ska jag då ställa den if satsen(alltså känna vilken knapp jag tryckt) måste inte det bli på en ny sida och där man kollar knapptryckningen och där efter ta emot variablerna(textrutor,selekten) och sedan redirekta till vald sida. verkar lite krångligt med en sida bara för att kolla vilken knapp man tryckt. eller finns det en annan lösning. är inte säker emn du kanske kan göra såhärskicka värden utanför form
har problem med att jag har en "select" utanför det aktuella form där det finns bla en knapp jag vill att man ska skickas till ny sida men hur får jag med mig värdet som är markerat i "selecten som ligger utanför "form:en" det räcker med index talet(radtalet).
någon som förstod frågan?
obs fel forum det borde kanske varit html-forumet
mvh /Perra Sv: skicka värden utanför form
Sv: skicka värden utanför form
Sv: skicka värden utanför form
Då kan du ju köra en redirect till den sida du vill baserat på vilken knapp du tryckt på, och så har du alla värden med dig.Sv: skicka värden utanför form
/perraSv: skicka värden utanför form
<form method="... osv Name="form" id="form">
<input type="text" value="formuläret" name="formular">
</form>
Massa html kod.....
<form Name="form" id="form">
<select name="selecten">
<option>
<option>
<option>
</select>
<input type="submit">