Hej! Jag tycker att ASP 3 funkar bra för mig, har kollat lite på .net men det var inte såå upphetsande som jag först trodde.. Hej, ASP 3.0 - snart död, eller?
Vad tror ni, kommer ASP 3.0 sjunka in i skuggan av ASP.NET och helt försvinna, eller är det kanske så att de två olika versionerna är anpassade för olika ändamål och inte riktigt kan ersätta varandra? Vad anser ni om det hela? Intressant att veta.
/DanneSv: ASP 3.0 - snart död, eller?
Sv: ASP 3.0 - snart död, eller?
Jag tror att ASP 3.0 kommer att finnas kvar, har svårt att tänka mig att hemmapulare går över till asp.net, inte i första taget i alla fall.
/Anna-Karin.Sv: ASP 3.0 - snart död, eller?
Jag har jobbat med ASP sen ett gäng år tillbaka.. Innan ASP fanns ju någonting som hette IDC också men det vet inte många nu för tiden, det har dött ut helt enkelt.. Sen i höstas har jag dock i princip uteslutande pysslat med .NET och ASP.NET.
De möjligheter som finns i ASP.NET är helt enkelt överlägset bättre än de i ASP. De flesta hemwebbare kanske inte tänker på det men saker som datahantering, cachning, prestanda, möjligheter att utveckla moduler, möjligheter att enkelt skikta sina lösningar.. Allt detta är väldigt mycket bättre i .NET och personligen blir jag nästan lite ledsen när jag måste arbeta med klassisk ASP emellanåt..
Med klassisk ASP är allt så mycket krångligare än vad det behöver vara, iallafall när man vill göra någonting roligt.
Personligen tror jag att ASP kommer leva kvar ett tag, framförallt i mindre lösningar samt hemwebbar.. Jag tror dock att de flesta större webbplatser som tidigare kört ASP på sikt kommer gå över till .NET.. De fördelar som .NET erbjuder är svåra att säga nej till i längden..
/masaba